به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، نازنین شیبانی در بازدید از بند نسوان زندان بندرعباس افزود: دراین زمینه نیازمند همت و تلاش بیش از پیش مسوولان و دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه هستیم.
وی، آگاهی دادن به دختران جوان به‌ ویژه زوجین را برای کاهش و جلوگیری از جرم را ضروری دانست و ادامه داد: توجه بیشتر خانواده‌ ها به آموزه‌ های دینی برای خود مراقبتی معنوی ضروری است.
وی تصریح کرد: توجه به زندگی بعد از آزادی برای بازگشت نداشتن به زندان امری مهم است لذا با آموزش، کارآفرینی و حمایت با اعطای تسهیلات لازم می‌ توان جلوی بازگشت دوباره بانوان به زندان را گرفت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهار داشت: فرآیند اصلاح و تربیت در سطح زندان به صورت مدون صورت می گیرد و بازسازی شخصیتی مددجویان ناشی از تاثیرات مثبت اینگونه فعالیت ها می باشد.
شیبانی یاد آور شد: وجود امیدواری در چهره زندانیان حتی آنها که مرتکب قتل شده بودند نشان از برخورد منصفانه و کار فرهنگی با زندانیان در استان است.
وی اضافه کرد: بیشتر زندانیان بطورعموم به دلیل حمل مواد مخدر و آسیب‌های خانوادگی حاصل از روابط خارج از عرف دینی و اجتماعی دربند گرفتار شده‌ اند و بسیاری باور چنین روزی را برای خود نداشتند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با تأکید بر اینکه جامعه باید زندانیان آزاد شده را پذیرش کند، بیان داشت: آنان نباید محکوم ‌به قضاوت‌های فردی ما باشند و باید شرایط را برای زندگی دوباره آنان در جامعه فراهم کنیم.
شیبانی تصریح کرد: زنان در روز بیرون از زندان کار می‌ کنند و شب‌ها به زندان بازمی ‌گردند و بسیاری از این طریق آزاد شده‌اند و با مشغول شدن به کار دیگر به زندان بازنگشته ‌اند و برنامه و اهداف ما هم در دفتر امور بانوان بازگشت این افراد به خانواده و جامعه برای زندگی سالم است.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.