به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان هرمزگان اظهار داشت: امروز با تکیه بر توانایی های متخصصان داخلی شاهد موفقیت های بسیاری در عرصه های علمی و اقتصادی و ساخت پالایشگاه های بزرگ همچون پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس هستیم.
وی افزود: شب گذشته نیز قرارداد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام و تاسیسات جانبی آن در بندرجاسک به ظرفیت 10 میلیون بشکه در وزارت نفت به امضا رسید.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: ساخت این مخازن و دیگر پروژه های در دست انجام در منطقه مکران، گامی ارزشمند در جهت توسعه هر چه بیشتر این منطقه و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد هرمزگان است.
همتی بیان داشت: اجرای طرح انتقال نفت گور - جاسک از حیث افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت، نقش اثرگذار پدافندی و دیگر عوامل، حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت داخلی قرارداد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت 10 میلیون بشکه را امضا کردند که عملیات آن در بندر جاسک (ساحل دریای عمان) اجرا می شود.
این قرارداد به ارزش606 میلیون یورو در مدت سه سال به طور کامل اجرا می شود.
حدود پنج هزار هکتار از زمین ساحلی در 65 کیلومتری غرب شهر جاسک برای طرح های ویژه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نظر گرفته شده است.
با توجه به تصویب بودجه برای خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام گور- جاسک، بخشی از زمین غرب جاسک به ساخت پایانه صادرات نفت خام و همچنین مخازن ذخیره سازی تخصیص یافته است.
این طرح ساخت 20 دستگاه مخزن فلزی سقف شناور را شامل می شود که هر کدام 500 هزار بشکه ظرفیت دارد.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.