رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در بندرعباس به 18 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، حسین داودی افزود: از چهارشنبه شب تا صبح امروز ۲۱۷ نفر با علائم مسمومیت الکلی به دو بیمارستان شهید محمد‌ی و خلیج فارس بندرعباس مراجعه کرده اند.

وی گفت: هفت نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها زن و مابقی مرد بوده‌اند که محدوده سنی این افراد از ۱۵ تا ۶۵ سال است و از این شمار تاکنون ۱۰۷ نفر دیالیز شده اند.

داودی افزود: با توجه به وخیم بودن حال ۸ نفر از افراد مسموم شده، احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراجعه زود هنگام به پزشک تاثیری زیادی در پیشگیری از عوارض این نوع مسمومیت دارد.

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از دستگیری چهار عامل اصلی تولید و توزیع مشروبات الکلی مسموم در بندرعباس خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی گفت: یکی از عوامل اصلی دستگیر شده از افراد سابقه دار است.

سردار عزیزالله ملکی افزود: دو نفر دیگر نیز زن و شوهر هستند که منزل‌شان را به کارگاه تهیه و ساخت مشروبات الکلی تبدیل کرده بودند.

رئیس بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس گفت: مراجعه بیماران مسموم شده به بیمارستان از چهارشنبه شب هفته پیش آغاز شد و تا ظهر پنجشنبه چهار نفر فوت شدند که دو نفر پیش از رسیدن به بیمارستان فوت شده بودند.

مهدی‌حسنی آزاد، همه این افراد یا همراهانشان اذعان داشته‌اند که افراد مسموم شده، مشروبات الکلی دست‌ساز مصرف کرده اند.

فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آمار فوتی‌ها که روز پنج شنبه پنج نفر بود تا صبح جمعه به ۱۰ نفر افزایش یافت و جمعه شب به ۱۶ نفر رسید.

مدیرگروه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: مشروبات الکلی مسموم ظرف شش تا ۱۲ ساعت موجب تاری دید، سفیدی میدان دید و کاهش میزان هوشیاری و تشنج می‌شود که افراد اگر فوری تحت درمان قرار نگیرند دچار از کار افتادگی کلیه و قلب می‌شوند.

دکتر سید اشکان طبیب زاده افزود: مصرف ۳۰ سی سی الکل مسموم، کوری همیشگی و مصرف ۵۰ سی.سی الکل مسموم مرگ را بدنبال دارد که هرچه فاصله زمانی مسمومیت تا مراجعه به پزشک کوتاه‌تر باشد می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.