به گزارش ایرنا، سید کمال سید علی روز شنبه در کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران در بندرعباس افزود: تنها نمی توان به نفت کشورمان اتکا کرد بلکه می توان با مدیریت صحیح و کارآمد در عرصه صادرات غیرنفتی کشور را از درآمدهای نفتی بی نیاز کند.
وی بیان داشت: کارمزد صندوق ضمانت صادرات ایران زیر یک درصد است و این صندوق تاکنون اقدام های قابل توجهی در زمینه ضمانت صادرات از جمله شناسایی خریداران انجام داده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: ما می توانیم سقف اعتبارات مشتری ها را در کشورهای دنیا ارزیابی کنیم که فعالان اقتصادی بتوانند به راحتی مراودات داشته باشند.
سید علی با بیان این که ریسک صادر کنندگان را متقبل می شویم، اضافه کرد: ما حتی می توانیم صادر کنندگان را برای خرید از کارخانه ها تضمین نماییم تا صادرکننده بتواند با خیال راحت کالای مورد نیاز خود را از این کارخانه ها فراهم کند.
وی یاد آورشد: بزرگترین بیمه گرهای دنیا ریسک صندوق ضمانت صادرات ایران را به عهده گرفته اند و باید فعالان اقتصادی بکوشند تا از تمام ظرفیت های این صندوق استفاده کنند.
سید علی، از راه اندازی شعبه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در استان هرمزگان خبر داد و گفت: هیچ معامله ای در دنیا بدون بیمه ضمانت امکان پذیر نیست.

**صندوق ضمانت صادرات می تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت صندوق ضمانت صادرات گفت: در شرایطی که بخشنامه ها گاهی فعالان اقتصادی را با تنگنا مواجه ساخته است، این صندوق می تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند.
محمد امین صباغی زاده اضافه کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس تلاش دارد با برگزاری چنین کارگاه هایی (کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران)، فعالان اقتصادی را از آخرین اقدام های انجام شده در حوزه صادرات مطلع کند.
وی اظهار داشت: مهم ترین عامل نگرانی صادر کنندگان را وجود ریسک های سیاسی و تجاری در روند صادرات است، چرا که تحقق هر یک از این ریسک ها موجب وصول نشدن وجه کالا و خدمات صادره از سوی آن ها می شود.
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: استان هرمزگان بیش از 50 درصد از حوزه تجاری کشور را به خود اختصاص داده و در این حوزه نباید صادر کنندگان دغدغه بازگشت سرمایه را داشته باشند.
صباغی زاده ادامه داد: دولت ها به منظور تشویق صادر کنندگان به توسعه فعالیت های صادراتی خود و کاهش نگرانی آن ها در این زمینه و ارایه پوشش های لازم به آن ها در مقابل ریسک های سیاسی و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت های بیمه اعتبار صادراتی می کنند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.