ایرج حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات رسانی در زمینه حمل و نقل، ترخیص و خروج به موقع کالاهای اساسی و مواد اولیه کشور در مجموعه گمرک و بندر شهید رجایی استان به صورت شبانه روزی در دستور کار مدیران آن باشد تا خللی در این حوزه بوجود نیاید.
وی بیان داشت: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی و وارداتی در گمرگ و بندر شهید رجایی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دیگر شاهد انباشت کالاها در انبارها نباشیم.
معاون استاندار هرمزگان یاد آورشد: ترخیص و خروج کالاهای اساسی در بندر و گمرک شهید رجایی به صورت مستمر توسط حوزه اقتصادی استانداری هرمزگان مورد رصد و نظارت قرار می گیرد.
حیدری یادآورشد: همچنین در راستای تنظیم بازار در استان هرمزگان، دستور لازم برای ترخیص هر چه سریع تر کالاهای اساسی ذخیره شده در انبارهای شرکت غله استان در بندرشهید رجایی صادر شد.
حیدری با اشاره به حمل و نقل بخش مهمی از بار کشور از طریق راه زمینی از همه دستگاه های اجرایی مجری و متولی هرمزگان خواست تا با همکاری یکدیگر زمینه توسعه زیرساخت های خطوط ریلی در بندر شهید رجایی برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل کالاها و بار به سراسر کشور فراهم کنند.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، بزرگ ترین بندر کانتینری ایران است که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.