فریدون همتی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود این مناطق می توان آینده ای درخشان را برای این استان پیش بینی کرد طوریکه هم اکنون نیز از استانهای مهاجرپذیر کشور است.
نماینده عالی دولت درهرمزگان این مناطق را شامل 3 منطقه آزاد کیش، قشم و جاسک و6 منطقه ویژه اقتصادی صنایع ومعادن خلیج فارس، قشم، کشتی سازی ایزوایکو، خلیج فارس واقع در مجموعه بندری شهید رجایی، انرژی بر پارسیان و نفتی جزیره لاوان عنوان کرد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید فولاد، آلومینیوم، روی، پتروشیمی و نیروگاه برق و آب شیرین کن از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان فعال ترین منطقه ویژه اقتصادی در سطح ملی نام برد.
وی از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان دومین منطقه درغرب هرمزگان نام برد و افزود: با توجه به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مبلغ 10میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های معرفی شده از سوی این منطقه مشخص و تخصیص یافته است.
همتی تاکید کرد: دولت از سرمایه گذاران وعلاقمندان به سرمایه گذاری درمناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری این استان به ویژه انرژی بر پارسیان حمایت می کند.
رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان با اشاره به اهمیت این منطقه در غرب هرمزگان هم جواری آن با پارس جنوبی (عسلویه) از متضاضیان سرمایه گذاری در این منطقه خواست نگران تامین تسهیلات ریالی و ارزی مورد درخواست خود نباشند.
همتی خاطرنشان ساخت: نیمه دوم امسال عملیات اجرایی 2 پروژه پتروشیمی به همراه احداث نیروگاه برق جهت تامین برق مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان آغاز می شود.
وی با اشاره به انجام کارهای زیربنایی و زیر ساخت های موجود از جمله راههای دسترسی، اسکله و آب شیرین کن تصریح کرد: این پروژه ها می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و حتی کشور داشته باشد.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.