ابراهیم خوشبخت شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، برای سال تحصیلی (97-98) در مجموع 745 ردیف استخدامی به آموزش و پرورش هرمزگان در رشته های مختلف از جمله آموزگاری، دبیری، تریبت بدنی و هنر آموز فنی و حرفه ای اختصاص یافت.
وی بیان داشت: این دستاورد، حاصل نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسوولان وزارت آموزش و پرورش بود که به منظور بررسی و حل مشکلات آموزش و پرورش هرمزگان با محوریت کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگار در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته شرق استان دنبال شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: بازدید 3 روزه ای که سال گذشته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مناطق آموزشی استان به ویژه در شرق داشتند باعث شد که مجوز افزایش سه و نیم برابری نیرو در جذب ماده 28 داشته باشیم.
خوشبخت گفت: سال گذشته 200 نیرو در ماده 28 جذب کردیم که امسال این تعداد به 745 نفر رسید.
وی ادامه داد: این افراد به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان مبانی آموزشی و معلمی را فرا می گیرند و در سال تحصیلی آینده می توانند کمک های خوبی برای مناطق 22 گانه آموزش و پرورش هرمزگان باشند.
این مسوول ادامه داد: در بحث قرارداد کارمعین آموزشی که مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان آن را پیشنهاد داد و استاندار نیز پیگیر آن است، ظرف 3 سال متوالی، برای مناطق محروم استان هر سال بین 400 تا 450 نفر قرارداد کار معین آموزشی گرفته و پس از آموزش وارد مدارس می شوند تا مشکل کمبود نیرو برطرف شود.
وی یاد آور شد: نهایی شدن و اجرای این راهکار مستلزم یک نشست نهایی در تهران با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه است که مجوزهای لازم برای استان های 'لازم التوجه' که هرمزگان نیز یکی از آنهاست صادر شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.