به گزارش یرنا، مردم ولایتمدار، انقلابی و قدرشناس شهرستان رودان با حضور در این آیین با ادای احترام به مقام والای سرفرازان عرصه حماسه و دفاع، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند و بار دیگر با آرمان های والای امام شهدا و شهدای امام (ره) تجدید عهد و پیمان کردند.
زندگینامه سردار سرلشکر پاسدار شهید علی حاجبی
علی حاجبی در بهار سال 1341 در خانواده ای مذهبی در روستای بادرگ رودخانه شهرستان رودان دیده به جهان گشود.
پدر نام وی را در ابتدا خان محمد می گذارد اما همین که او به سن پنج سالگی می رسد متوجه ستم و ظلم عوامل دست نشانده پهلوی می شود از اینرو پدر را مجبور می سازد که نام وی را تغییر دهد و نام او را علی می گذراند.
دوران ابتدایی را در روستای رودخانه به پایان می رساند و به سبب پشتکاری که داشت تصمیم به ادامه تحصیل می گیرد، بندرلنگه مقصد بعدی او برای گذراندن مقطع راهنمایی بود و تابستان ها در آن شهرستان به کارگری مشغول بود.
دوران تحصیل او در مقطع راهنمایی مصادف بود با شکل گیری انقلاب اسلامی و برای اینکه بتواند در متن حرکت های انقلاب قرار بگیرد و از طرفی به ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان هم بپردازد به شهرستان زرند کرمان می رود.
ویژگی های اخلاقی شهید حاجبی
علی جوانی خوش خلق، مهربان، ساده و بی آلایش بود، در پوشش بسیار ساده پوش و کمتر لباس نو می پوشید، در صله رحم و احترام به پدر و مادر نیز زبانزد خاص و عام بود.
با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک ایران، ترجیح می دهد درس را رها کرده و وارد سپاه شود تا از این طریق عازم جبهه شود.
دوران حضور در جبهه
علی حاجبی در سال 1359 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می شود، در ابتدا چون سازمان سپاه آنچنان شکل نگرفته بود، در جنگ های نامنظم دکتر چمران شرکت می کند و پس از شهادت دکتر چمران و با شکل گیری گردان ها و تیپ های سپاه و بسیج، علی بعنوان نیروی زرهی وارد تشکیلات ثارالله می شود.
دوران حضور او در لشکر 41 ثارالله، بخش اعظم زمان حضور وی در جنگ را شامل می شود، ابتدا بعنوان نیروی زرهی و پس از گذشت مدت کوتاهی در این قسمت با توجه به موفقیت هایی که در ماموریت ها کسب می کند و با توجه به استعدادی که در وی وجود داشت او را بعنوان مسوول مخابرات لشکر منصوب می کنند.
ازدواج
علی حاجبی در سن 22 سالگی یعنی در مهر ماه سال 1363 در حالی که دل در گرو جبهه داشت، ازدواج می کند.
قداست لباس سبز سپاه
همرزمان حاج علی می گویند ما کمتر دیده بودیم در منطقه عملیاتی با لباس سبز حاضر شود و همیشه با لباس خاکی در ماموریت ها حاضر می شد.
اما آنها 2 بار حاج علی را با لباس سبز سپاه دیدند، یکبار در شب مراسم ازدواج خود و بار دیگر نیز در عملیات کربلای یک در منطقه مهران
حضور در عملیات ها
علی حاجبی در عملیات های مختلفی نظیر عملیات بزرگ ثامن الائمه، طریق القدس، عقیل حرم، والفجر مقدماتی، یک، دو، سه، چهار و هشت، خیبر، عاشورا، بدر، آزادسازی مهران و کربلای یک حضور داشت.
حضور در سرزمین وحی
علی پس از پنج سال حضور مداوم در جبهه و گذشتن از تمام تجملات و دلبستگی های دنیوی و تهذیب نفس در مرداد ماه سال 64 به سرزمین وحی، مشرف می شود.
سردار شهید علی حاجبی در تاریخ دهم تیر ماه سال 1365 پس از غسل شهادت، پوشیدن لباس مقدس پاسداری و بستن پیشانی بند لبیک یا خمینی (ره) در عملیات کربلای یک (آزاد سازی مهران) بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به قسمت چپ ناحیه سینه به شهادت می رسد.
فرازی از مناجات نامه سردار شهید علی حاجبی
خدایا اگر صلاح میدانی ختم عمر این حقیر را نیز شهادت در راه خودت قرار ده، آمین
تندیس سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج علی حاجبی توسط شهرداری رودان احداث شده است.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
مردم ولایی، انقلابی و شهید پرور شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز به اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تقدیم کرده اند.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.