سید عبدالوهاب سماوی روز پنجشنبه در گفت و گوبا ایرنا افزود: در بسیاری از موارد برای تاسیس رشته های دانشگاهی نگاه ها به پایتخت دوخته شده که می توان به راه اندازی برخی رشته های فنی و حرفه ای دریایی در جاسک اشاره کرد که از دانشگاه هرمزگان تنها به عنوان دستگاه نظارتی نظرخواهی شد.
وی ادامه داد: شاید کسانی که در وزارت علوم در مورد رشته ها تصمیم گیری می کنند برای خودشان استدلال هایی داشته باشند که بخواهند منطق پشت این قضیه را توضیح دهند، منطق راه اندازی رشته ها و ادامه تدریس آنها احساس نیاز است.
نماینده وزارت علوم در هرمزگان ادامه داد: وقتی واحد پارسیان در برخی رشته ها دانشجو ندارد، نباید بر دایر ماندن آن رشته ها اصرار کرد و برای منافع کوتاه مدت، به آموزش عالی استان ضربه وارد کرد.
سماوی اضافه کرد: آمایش گام آغازین و ضروری است که در تدوین آن نیز به جای تاکید بر ملاک های واقعی پیشرفت، به سمت ملاک هایی می رویم که دیگران را راضی کنیم.
با گذشت سال ها از زمان تاسیس اولین دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در هرمزگان تا کنون خلاء تشکیل شورای آموزش عالی استان را بیش از پیش نمایان کرده و مسوولان دانشگاه های هرمزگان هم بر لزوم تشکیل آن تاکید و بر اثر بخش بودن آن صحه می گذارند.
روسای دانشگاه های هرمزگان بر تشکیل چنین شورایی هم نظر هستند و معتقدند این شورا می تواند به آنان در هم افزایی و تقویت دانشگاه های استان و کاستن از مسایل و مشکل ها کمک کند و از صحبت هایشان اینگونه بر می آید که سال های 93 و 94 پیشنهاد تشکیل آن به استاندار وقت داده شده و وی نیز نظر مساعدی داشته است.
تاریخچه و تاسیس موسسه های آموزش عالی در هرمزگان به سال 1356 باز می گردد که نخستین دانشگاه استان بنام دانشگاه آزاد ایران با پذیرش 49 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به عنوان نخستین واحد دانشگاهی هرمزگان در پس از انقلاب در سال 65 با 2 رشته کاردانی آغاز کرد.
دانشگاه هرمزگان هم به استناد مصوبه دهم مهر سال 70 هجری شمسی شورای گسترش آموزش عالی و با مجوز راه اندازی 6 رشته آموزشی، در دهه فجر همان سال تاسیس و با انتقال آموزشکده فنی هرمزگان ( وابسته به دانشگاه شیراز) درسال 71 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.
از آن سال تا کنون مراکز آموزعالی متعددی در این استان ساحلی و راهبردی تشکیل شده که هر کدام ماموریت خاصی بر عهده داشته و دانشجویان را متناسب با آن آموزش و تحویل جامعه داده اند.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.