به گزارش ایرنا، سرهنگ قاسم سبزعلی روز سه شنبه در مراسم معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: مشارکت جوامع محلی مهمترین و موثرترین شیوه جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های ملی است که برای این منظور هماهنگی بین تمام سازمان ها و ارگان ها باید ایجاد شود.
وی ادامه داد: نگرش ها باید تغییر یافته و توانمند سازی اقتصادی جوامح ملی، ایجاد معیشت جایگزین و همچنین جلوگیری از ایجاد وابستگی آنان به دولت در دستور کار قرار داشته باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 135 میلیون هکتار از وسعت سزمین اراضی ملی است، این میزان معادل 82 درصد از وسعت کشور را شامل می شود که باید حفاظت شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل های کشور ادامه داد: با حمایت های قضایی میتوان در همگام شدن اقدام ها گام های موثری بر داشت و انسجام بین بخشی یکی از موضوع های اصلی مطرح در نشست های کلان قوه قضایی است.
سرهنگ سبزعلی بیان داشت: انسجام بین دستگاه ها ضرورت اول است تا با پیگشیری به موقع از تصرف اراضی، دچار چالش نشد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم در این نشست گفت: افزون بر 7 میلیون هکتار از مساحت استان را اراضی ملی تشکیل می دهد که مدیریت آن بر عهده یگان حفاظت است.
امید ذاکری خاطر نشان کرد: علاوه بر نیروهای یگان همه همکاران وظیفه حفظ و حراست از سرمایه های موجود و حفظ انفال را برعهده دارند.
وی افزود: یک میلیون هکتار وسعت جنگل و افزون بر چهار میلیون هکتار اراضی مرتعی وظیفه اداره کل هرمزگان را تا در حفظ این سرمایه خدادادی سنگین تر کرده است.
به گفته وی، نقاط بحرانی هرمزگان شناسایی شده که این منجر به موفقیت 80 درصدی در زمینه رفع تصرف و دستگیری متخلفان شده است.
در پایان این مراسم سرهنگ اسفندیاری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان معرفی و از خدمات سرهنگ مسیبی فرمانده پیشین یگان حفاظت اداره کل قدردانی شد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.