به گزارش ایرنا، سحر رضایی عصر یکشنبه درنشست کار گروه اجرایی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی استان هرمزگان افزود: این طرح در پنج شهر بستک ، رودان ، میناب ، پارسیان و بندرعباس اجرا می شود و افراد بالای 15 سال درآن شرکت می کنند.
وی ادامه داد: وضعیت جسمانی و ساختار اسکلتی هر فرد متأثر از عادات حرکتی، زندگی فردی و شغلی بوده و آگاهی از آن یک ضرورت جدی است.
مسوول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار داشت: پژوهش‌ها نشانگر آن بوده که به دلیل نبود آموزش کافی و وجود عادت‌های شغلی خاص در زندگی روزانه زنان و دختران روستایی هرمزگان ناهنجاری‌های قامتی شایع شده و در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: شناسایی و بررسی ساختار قامتی بانوان روستایی استان از سال گذشته با هدف افزایش آگاهی بانوان نسبت به وضعیت قامتی و اصلاح عادت‌های حرکتی روزانه و شغلی در دستور کار قرارگرفت و با همکاری روسای هیات پزشکی ورزشی، همگانی ، روستایی و بومی محلی مرحله اول طرح به اجرا درآمد .
وی یاد آور شد: به منظور اجرایی کردن هرچه مناسب طرح سنجش ساختار قامتی ویژه زنان و دختران روستایی جلب مشارکت سایر بخش‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، طبقه‌ بندی و انتخاب روستاها بر مبنای شاخص‌های جمعیت و پراکندگی جغرافیایی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مجریان، سنجش ادواری قامتی بررسی تأثیر حرکات اصلاحی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: کارگروه اجرایی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی با به اشتراک گذاشتن یافته ‌ها و تجارب اجرایی طرح در نشست ها و همایش‌های علمی به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.
دبیر کار گروه اجرایی سنجش قامتی زنان روستایی درسطح هرمزگان رضایی نیز گفت: 12 طرح در حوزه ورزش بانوان تا پایان سالجاری در استان به اجرا می شود.
فریبا سالاری افزود: درحال حاضر منابع مالی برای سه طرح، پایش تندرستی دختران، غربال گری تندرستی زنان و برگزاری دوره تخصصی کسب وکار ورزشی بانوان تامین شده است.
وی تصریح کرد: درنخستین سال اجرای طرح 11 روستا با جمعیت 120 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و امسال نیز دراجرای مرحله دوم این طرح 20 روستا با جمیعت 400 نفر پیش بینی شده است.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.