به گزارش ایرنا سوگواران حسینی در یازدهمین شب محرم الحرام با روشن کردن شمع و برگزاری آیین های سوگواری در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه امامزادگان و گلزار شهدا هرمزگان با قلب هایی اندوهگین، در رثای شهدای دشت کربلا و به یاد غربت و مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غروب غمگسار عاشورا و در همراهی با قافله اسرای دشت نینوا، بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.
سوگواران حسینی که روز عاشورا در سوگ شهادت سید آزادگان جهان فریاد 'ˈوا حسینا'ˈ سر داده بودند، امشب با حضرت زینب (س) که پس از شهادت امام حسین (ع) در دشت نینوا، رسالت ابلاغ پیام نهضت عاشورا را بر عهده داشت، همدردی کردند و این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
عزاداران حسینی با برگزاری آیین شام غریبان جلوه هایی بی تکرار و زیبایی از عشق، ایمان، اخلاص، وفاداری و ولایتمداری را به نمایش گذاشتند و با پرچمدار اسلام و ولایت، تجدید عهد و پیمان کردند.
اجرای تعزیه، بازخوانی، روایت و به تصویر کشیدن واقعه جانکاه روز عاشورا از دیگر آیین های بعد ازظهر روز عاشورا و شام غریبان در شهرها وروستاهای بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک وپارسیان بود.
7196/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.