به گزارش ایرنا، شهید احمد مجرد اول فروردین سال41 در بندرعباس به دنیا آمد، دوران کودکی را در آغوش گرم خانواده ای مذهبی سپری کرد.
وی مقطع ابتدایی را در دبستان 'حافظ' و دوره راهنمایی را در مدرسه '28 مرداد' پشت سر گذاشت. دوران متوسطه را در دبیرستان 'ششم بهمن' آغاز کرد، اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد مدت کوتاهی ترک تحصیل کرد و بعد در دبیرستان شبانه روزی 'شهید چمران' درس را ادامه داد.
شهید مجرد در فاصله وقفه ترک تحصیل با سردار شهید 'حسن ذاکری نانگی' که از مبارزان قبل از انقلاب بود، آشنا شد و از تابستان 56 در شرکت حمل و نقل 'پچوک' که متعلق به شهید 'حسن ذاکری نانگی' و 'حاج مصیب برزگری' بود، مشغول به کار شد.
این ارتباط و همکاری باعث شد تا شهید مجرد نسبت به مسائل روز جامعه حساس تر شده و شناخت بیشتری نسبت به جریان های سیاسی پیدا کند.
شهید احمد مجرد اوج گیری انقلاب وی شروع به پخش اعلامیه و شعارنویسی روی دیوارها و مکان های عمومی کرد و در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت فعالی داشت.
وی پس از پیروزی انقلاب رهبری جوانان محله را در مسجد صاحب الزمان که مرکز تجمع نوجوانان و جوانان بود به عهده گرفت در واقع بنیان گذار اصلی تشکیلات پایگاه مسجد صاحب الزمان(عج) و رهبر گروه بود.
اولین حرکت فرهنگی شهید مجرد سازمان دهی نیروهای جوان و ساخت کتابخانه مسجد و پس از آن راه اندازی پایگاه بسیج و تاسیس انجمن اسلامی محله الشهدا بود.
با آغاز این فعالیت ها رغبت و انگیزه جوانان به مشارکت بیشتر شد و احمد آنها را به شرکت در اردوهای جهاد سازندگی و خدمت رسانی به روستاها تشویق کرد.
از جمله فعالیت هایی که در این اردوها بود و جوانان مسجد و در راس آن ها شهید مجرد به آن اهتمام داشتند می توان به توزیع کالا، کشت صیفی جات و برداشت محصول، آب رسانی به روستاها و حفر چاه برای راه اندازی آب شرب منازل مسکونی نام برد.
آگاهی و تسلط شهید مجرد به مسائل سیاسی و حساسیت وی در مقابله با عقیده های ضدانقلاب گاهی موجب تنش و برخورد مستقیم با عناصر ضدانقلاب می شد.
این پاسدار شهید شروع جنگ تحمیلی لباس رزم را برتن کرد و 15 آذرسال 59 همراه با اولین گروه عازم جبهه شد.
وی پس از بازگشت به بندرعباس در واحد اطلاعات سپاه پاسداران مشغول به خدمت شد و کار ناتمامی را که قبل از اعزام به جبهه آغاز کرده بود، ادامه داد و درصدد بود تا خانه های تیمی ضدانقلاب را شناسایی و از بین ببرد.
شهید احمد مجرد یادگار عباس و معصومه دلاورمردی بود که ششم آذرماه سال 60 با همراهی 'علی عظمایی'، فرمانده کنونی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اقدام به ورود به خانه تیمی شناسایی شده کردند که با آغاز درگیری مسلحانه از ناحیه سر مورد اصابت کلت قرار گرفت و به شهادت رسید و به لقب 'سالار شهیدان الشهدا' معروف است.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.