حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عزاداران حسینی و هیات های مذهبی باید پس از برپایی آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) در هر کجایی که وقت اذان شد، برای برگزاری یک نماز باشکوه آماده باشند.
وی بیان داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان هرمزگان نیز به امامت امامان جمعه و جماعت و روحانیان در روز پنجشنبه 29 شهریور ماه همزمان با دهم محرم برگزار می شود.
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا از همه عزاداران و عاشقان حسینی خواست برای حضور در این نماز باشکوه شرکت کردند.
فروزان نژاد یاد آورشد: هدف قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا در واقع ترویج نماز اول وقت، ترویج فرهنگ اذان، عمل به آیه های قرآن و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی گفت: ثمره روز عاشورا، در واقع اقامه نماز است چرا که امام حسین (ع) در این روز، در زیر آفتاب سوزان کربلا با آن وضعیت مصیبت بار که عزیزانش را از دست داده بود در محاصره و تهدید دشمن به اقامه نماز ایستاد.
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم یکهزار و 600 هیات مذهبی در هرمزگان اقدام به برگزاری آیین های ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش می کنند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.