به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه دوشنبه در نشست بررسی میزان پیشرفت اجرای طرح های پرورش میگوی هرمزگان، اظهار داشت: اداره کل شیلات استان به عنوان دستگاه متولی اطلاع رسانی دقیقی برای جذب سرمایه گذاران بخش پرورش ماهی در قفس با توجه به وجود ظرفیت های گسترده و مناسب در استان داشته باشد.
وی ادامه داد: زمین پرورش میگو در سطح استان باید وارد چرخه تولید شوند و فرمانداران استان برای تسریع در روند اجرای طرح های پرورش میگو در سطح استان بر پیشرفت کارها در این زمینه نظارت کنند.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: در صورت اجرای به موقع طرح های پرورش میگو شاهد ایجاد اشتغال مناسبی در سطح استان خواهیم بود.
حیدری تاکید کرد: ایجاد زیرساخت ها در زمین پرورش میگوی استان برای سرعت بخشیدن کارها در این بخش ضروری است و دستگاه های متولی این مهم را پیگیری کنند.
براساس اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان، در 4 سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی این استان از 4هزارو 200تن سال 93به 15هزارتن در سال گذشته افزایش یافته است.
دراین اطلاعات سطح زیر کشت مزارع پرورش میگوی این استان در سال گذشته 3هزارو 600هکتارعنوان واعلام شده همه ساله افزون بر80درصد از میگوهای تولید شده در سایت های پرورشی هرمزگان به خارج از کشور صادرمی شود.
میگوی پرورشی درسایت های هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88هجری خورشیدی به صورت آزمایشی درسطح20 هکتارآغاز شده که تاکنون نتایج مطلوبی داشته است.
صنعت شیلات وآبزیان بعنوان قدیمی ترین منبع درآمدی مردم ساحل نشین جنوب ازجمله هرمزگان محسوب می شود که در صورت حمایت دولتمردان از پرورش دهندگان ماهی(درقفس دریایی) و میگومی تواند به عنوان محور توسعه باعث ایجاد اشتغال پایدار و درنتیجه عمران وآبادانی مناطق ساحلی استان هرمزگان شود.
استان هرمزگان با دارا بودن 9سایت پرورش میگوی فعال به وسعت سه هزارو 600 هکتار(امسال) و تولید سالانه بیش از15هزارتن رتبه اول تولید میگو وتکثیر بچه میگو را در بین استانهای کشور دارد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.