حامد احمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان یک و نیم هکتار در قالب پیشگیری از تصرف به استناد تبصره ذیل ماده ٥٥ قانون حفاظت و بهره ‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و مابقی با حکم قضایی رفع تصرف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 فقره پرونده تخلف نیز در خصوص تصرف زمین ملی منابع طبیعی در بستک در دست رسیدگی است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور واگذاری ظرفیت های معدنی به سرمایه گذاران، گفت: نیمه نخست امسال یک هزار و 20 هکتار از ظرفیت های معدنی بستک در قالب معادن مخلوط کوهی، سنگ لاشه و سنگ گچ به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
احمدپور تصریح کرد: منابع طبیعی بستک هرگونه تخریب و تصرف ملی را از طریق کارشناسان خود پیگیری و با این موارد از طریق مجاری قانونی به صورت جدی برخورد می کند.
وی بیان داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن 1504 می باشند.
از 7 میلیون و200 هزار هکتار مساحت هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل،4 میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
شهرستان بستک در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.