به گزارش ایرنا، شهید یونس کهالی پور اول فروردین ماه سال 39 در بندرعباس به دنیا آمد، وقتی به دوران دبستان رسید، تحصیلات ابتدایی را در دبستان 'حافظ ' گذراند.
وی مقطع راهنمایی را در مدرسه 'سدید' و دوره متوسطه را در دبیرستان 'ابن سینا' به پایان رساند و در 'دانش سرای تربیت معلم یزد' پذیرفته شد.
دوران تربیت معلمی شهید کهالی پور با مبارزات انقلابی مردم همراه بود و پس از تعطیلی دانش سرا به بندرعباس آمد و در روند انقلاب و تظاهرات ضد رژیم شاه تلاش بسیاری کرد.
وی پس از پیروزی انقلاب فوق دیپلم خود را گرفت و به عنوان مدیر و معلم در مدرسه روستای سرزه شمیل از توابع بخش تخت در 60 کیلومتری شمال شرق شهر بندرعباس مشغول به کار شد.
شهید کهالی پور دارای اخلاقی نیک و خوش برخورد بود و به ائمه اطهار علیه السلام علاقه فراوانی داشت، در روضه خوانی ها شرکت می کرد و نوحه می خواند.
وی معلمی شهید از عاشقان اهل بیت علیه السلام به خصوص امام حسین علیه السلام بود.
او که مدیر یکی از مدرسه های حومه شهر بندرعباس را برعهده داشت در کار و انجام وظیفه بسیار کوشا و موفق بود، در کنار مدیریت مدرسه، مدرس قرآن نیز بود و در آموزش و نشر معارف قرآن تلاش زیادی داشت.
شهید کهالی پور که عاشق شهادت بود، همیشه در نمازهایش آرزوی شهادت می کرد و از خدا می خواست که جسدش مفقود باشد.
وی آموزش اولیه نظامی را در 'کرمان' گذراند و راهی خط مقدم شد.
این معلم شهید در سال 61 در عملیات رمضان شرکت کرد و در همان عملیات مفقود الجسد شد.
پیکرشهید کهالی پور در سال 76 پس از 15 سال؛ به همراه 4 تن از همرزمانش پیدا شد و روی دستان مردم شهید پرور بندرعباس تشییع و در گلزار شهیدان بندرعباس به خاک سپرده شد.
شهید یونس کهالی پور در وصیت نامه ای بسیار کوتاه خطاب به فرزندان و برادرانش آورده است: نماز را ترک نکنید، روزه بگیرید و همیشه نماز را به وقت بخوانید... برادرانم آرزو دارم در جبهه جسدم پیدا نشود، من راه حسین(ع) را پیش می گیرم؛ جان و سرم فدای حسین(ع) و اهل بیت علیه السلام.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.