به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این زمینه با توجه به تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر محرومیت زدایی از مناطق همجوار و ارائه خدمات مناسب به مردم این منطقه تفاهمنامه ای امضا شده است.
به گفته مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه ازاد کیش، این اقدام درپی نشست های مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تشکیل نشست با رویکرد محرومیت زدایی در بندر چارک صورت گر فته است.
وی افزود: دراین نشست ها مسائل بندر چارک از جمله احداث بندر صیادی، ایجاد و اصلاح بخش اول راه دسترسی شامل آبنما و سه و نیم کیلومتر ابتدایی و همچنین ساخت بلوار دسترسی بندر در فاز اول و نیز 2 بانده کردن راه دسترسی تا میدان دولفین بندر چارک در مرحله دوم طرح، بحث و تبادل نظر شده است.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: پیرو سفر اخیر استاندار هرمزگان به جزیره کیش و طرح موضوع با نامبرده، درنشستی با حضور معاون عمرانی استاندار هرمزگان، فرماندار بندر لنگه، مدیر بنادر و فرودگاه‌های کیش، شهردار چارک و بخشدار جزیره کیش درخصوص موارد ذکر شده به توافق اولیه رسیدیم.
بندر چارک در ساحل خلیج فارس، مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است و حدود 6 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره، 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران زمین شناخته می شود.
بندر چارک یکی از مبادی سفرها و حمل و نقل دریایی به جزایر خلیج فارس بویژه جزیره گردشگری کیش است
در بندر چارک بخاطر حجم زیاد مسافر، در تمام فصول سال شاهد تردد کشتی هایی که مقصد اکثرآنها جزیره کیش است .
فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش حدود 32 کیلومتر است که با شناورهای مخصوص حمل خودرو حدود 2.5 ساعت طول می کشد.
کار شناسان معتقدند تقویت ساختارهای و خدمات بندری و زیر بنای در بندر چارک نه تنها موجب توسعه و رفع محرومیت ازمنطقه خواهد شد بلکه جاذبه سفرهای دریایی را بیشتر و موجب تقویت گردشگری و رشد اقتصادی در منطقه بویژه جزیره کیش نیزخواهد شد.
1339/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.