به گزارش ایرنا، این مراسم روز جمعه به یاد طفل 6 ماهه کربلا بطور همزمان در امامزاده سید مظفر(ع)، گلزار شهدا و حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.
لالایی به هوش بیاد مشک و علم به دوش بیاد گلم با خنده ی عموش خدا کنه به هوش بیاد ... لالایی باباش بیاد سوار ذوالجناح اش بیاد صدای خنده گلم برای عمه هاش بیاد لالایی باباش بیاد ... لای لای علی اصغر؛ این ها نواهایی است که هم اکنون به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) از گلوی ذاکران اهل بیت در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و گلزار شهدای این شهر طنین انداز شده است.
در این مراسم که با حضور پرشور مادران شهر بندرعباس برگزار شد دوستداران و سوگواران سیدالشهدا(ع) و یارانش، به یاد معصومیت و مظلومیت طفل شش ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند.
نظیر این مراسم که در امامزاده سید مظفر بندرعباس برپا شده بود در شهرهای میناب، رودان، سیریک ، بشاگرد، جاسک، قشم ، حاجی آباد، بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.
اهداء لباس علی اصغر(ع) به کوکان و شیرخوارگان یکی از برنامه های این مراسم در آستانه امامزاده سید مظفر(ع) بود.

**عمل به قرآن در خانواده ها تقویت شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، هدف از برگزاری این همایش را رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار حضرت سید الشهدا (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در حسینیه امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس افزود: تربیت خوب فرزندان و آموختن احکام دینداری و آداب اسلامی، آموزش قرآن به فرزندان، انتخاب نام نیکو و لقمه حلال حقی است که فرزند بر گردن پدر و مادر دارد.
وی، یکی از عوامل بی توجهی به ولایت پذیری را رفتن به سمت لقمه حرام دانست و افزود: پدر و مادر وظیفه دارند احکام دینی را به فرزندان خود آموزش دهند، زیرا ما در یک جامعه دینی زندگی می کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: افتخار و هنر ما ایرانی ها این است که دوستدار اهل بیت(ع) و پیرو امام حسین (ع) هستیم.
حجت الاسلام گرایلی یاد آور شد: امام حسین (ع) برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه به شهادت رسید و یکی از این امر به معروف عمل به قرآن است که باید در خانواده ها تقویت شود.
وی یاد آور شد: خانواده ها و فرزندانشان با نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، مراسم شیرخوارگان حسینی در گلزار شهدای بندرعباس نیز برگزار شد و در این مراسم مادران همراه با نوزادان خود در غم شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه حضرت امام حسین(ع) سوگواری کردند.
عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم های مذهبی کهن در ایران بوده‌ است.
مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اخیر تشکیل شد و این آیین هم اکنون در ایران اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می شود.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.