علا امیریان نژاد روز دوشنبه در گفت و گوبا ایرنا افزود: در این راستا آبفای استان طی تفاهم نامه ای نسبت به واگذاری پساب به میزان 200 لیتر بر ثانیه به شهرداری بندرعباس برای آبیاری فضای سبز شهری اقدام کرده است.
وی یاد آور شد: در حال حاضر با هماهنگی و همکاری شهرداری بندعباس 5 بوستان پرمصرف مشخص و مطالعات و امکان سنجی نصب دستگاه تصفیه فاضلاب خام در این بوستان ها انجام شده است.
وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه منعقد شده دستگاه تصفیه فاضلاب بوستان الزهرای بندرعباس شهر به ارزش 3 میلیارد و500میلیون ریال خریداری و تحویل شهرداری شد.
وی، کاهش فضای مورد نیاز برای نصب ، قابلیت تصفیه فاضلاب های قابل تجزیه بیولوژیکی با بار آلودگی بالا، کیفیت بهتر پساب خروجی، تولید لجن کمتر و راندمان بالاتر تصفیه فاضلاب در مقایسه با سایر روش های لجن فعال از جمله مزایای پکیج تصفیه فاضلاب MBBR عنوان کرد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضاب شهری هرمزگان اظهار داشت: با توجه تنش آبی موجود در شهر بندرعباس و استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری در راستای کاهش مصرف آب شرب یک ضرورت است.
به گفته امیریان نژاد، کیفیت پساب خروجی این دستگاه تصفیه فاضلاب در حد استاندارد آبیاری فضای سبز (استاندارد US EPA) است که مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز می باشد.
وی ظرفیت آب تولیدی این دستگاه 50 متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد وافزود: تصفیه فاضلاب در این دستگاه به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی (MBBR) است.
همچنین کاربرد این پکیج تصفیه شامل تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، کارخانجات، کارگاه ها، مجتمع‌های تفریحی و... است.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.