به گزارش ایرنا، سعید حسینی ‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایمن سازی محدوده ترافیکی مدرسه ها از سال 94 در بندرعباس آغاز شده که این موضوع با توجه به اهمیت آن در اولویت برنامه های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس قرار دارد.
وی ادامه داد: این طرح با هدف بهبود و ارتقای وضعیت ترافیکی، کاهش سرعت وسایل نقلیه، بالا بردن ضریب ایمنی در عبور و مرور دانش آموزان و همچنین آرام سازی ترافیک در محدوده مدرسه ها و گذرگاههای عبور دانش‌ آموزان در دست اقدام است.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اظهارداشت: تعویض تابلوی فرسوده، شست و شو خط کشی عابر پیاده، تعویض باطری چراغ چشمک زن، تعویض سرعت گیرهای فرسوده، اصلاح و بهسازی گذرگاه های عابر پیاده و نصب پکیج پناه عابر پیاده نیز برای مدرسه های حاشیه خیابان ها پیش بینی شده است.
حسینی پور ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح، شاهد کاهش تصادف و ارتقای نظم و امنیت اجتماعی بیشتری نیز در شهر خواهیم بود.
وی اضافه کرد: توجه به فرهنگ ترافیک، اصلی‌ ترین راهکار برای جلوگیری از آثار منفی ناشی از تخلف جانی و خسارت مالی بوده که گریبانگیر مسایل اجتماعی و اقتصادی کشور است که باید به صورت گسترده‌ تری آموزش داده شود.
سال گذشته 360 هزار دانش آموز در 16 هزار کلاس درس در استان هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.