به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دولت دوازدهم و بنیاد علوی هر کدام پنج درصد از کارمزد آن را پرداخت می کنند تا نرخ کارمزد این تسهیلات برای متقاضیان به هشت درصد کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته نیز با طرحی مشابه، 16 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بانک سینا به روستاییان اختصاص یافت و این در حالی است که تا پیش از این، هیچ دولتی از نظر فنی و اعتباری به وام های روستایی کمک نکرده است.
رضوی تصریح کرد: دولت همچنین با اجازه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به طرح ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص داد.
وی افزود: مقرر شد بانک ها نیز همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص دهند که در قالب وام های با سود متوسط 6 درصد تخصیص می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری ادامه داد: این تسهیلات برای روستاهای مرزی با سود 4 درصد محاسبه می شود و عشایر غیر مرزی نیز می توانند از وام های با سود 6 درصد این طرح استفاده کنند.
وی خاطرنشان شد: طبق طرح یادشده، افراد در شهرهای زیر 10 هزار جمعیت نیز می تواند وام های با 10 درصد سود دریافت کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری افزود: این وام ها تا سه سال دوره مشارکت و تنفس دارد و از سال چهارم پرداخت 6 ساله آن آغاز می شود.
وی ادامه داد: 3.5 درصد از این اعتبار معادل 4 هزار و 120 میلیارد ریال سهم استان هرمزگان است که بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری روستایی بین شهرستان ها تقسیم می شود.
رضوی تاکید کرد: از آنجا که شرایط شهرستان قشم ویژه است، علاوه بر 2 اعتبار یادشده، برای اشتغال روستایی این شهرستان اعتبار در نظر گرفته می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: مجلس شورای اسلامی بانک ها را موظف کرده، از متقاضیان وام تا 2 میلیارد ریال و از زنان بی سرپرست تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سفته را به عنوان تضمین وام بپذیرند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.