به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای قضایی استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم در تحقق اهداف عدالت محور دستگاه قضا، استفاده حداقلی از مجازات حبس است.
وی افزود: با وجود آنکه زندان یکی از راهکارهای مقابله با جرم در جوامع مختلف است اما نباید از این راهکار استفاده نادرست داشته باشیم و اولین گام در این مسیر توسعه فرهنگ صلح و گذشت در جامعه است.
وی ادامه داد: زندان نباید اولین و سهل ترین راه مقابله با جرم باشد و زندان باید تنها محل نگهداری اخلالگران و برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه باشند.
مشاور رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری مهمترین عامل وقوع جرم در جامعه است و با وجود این عوامل نمی توان به هدف کاهش جمعیت کیفری دست یافت.
جهانگیر با تاکید بر توجه به خانواده زندانیان به منظور موفقیت در مسیر اصلاح و تربیت، گفت: نمی توانیم به اهداف برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها دست یابیم در حالیکه خانواده زندانی با مشکلات عدیده دست به گریبان است.
رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تصریح کرد: سوء مدیریت ها و ضعف کارکرد نهادهای مختلف زمینه ساز وقوع جرم و زندانی شدن افراد می شود.
جهانگیر تاکید کرد: باید تمام دستگاه های مسوول سهم خود را در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و کمک به اصلاح و تربیت زندانیان انجام دهند.
جهانگیر در این نشست به بررسی وضعیت جرایم در هرمزگان پرداخت و گفت: مواد مخدر، سرقت و جرایم علیه اشخاص به ترتیب بیشترین آمار زندانیان در این استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی تعداد متهمان در هرمزگان در پنج سال گذشته، افزود: این امر نشان از موفقیت دستگاه قضایی استان در جهت کنترل جمعیت کیفری و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های زندانیان دارد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.