به گزارش ایرنا، سرهنگ سید سهیل حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارزش سوخت قاچاق کشف شده 170 میلیون و 810 هزار ریال برآورد شده که قاچاقچیان آن را در یک فروند شناور در لابه لای درختان مخفی کرده بودند.
وی بیان داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی سیریک روز گذشته با انجام اقدام های اطلاعاتی و همکاری مرزنشینان منطقه، مطلع شدند که قاچاقچیان اقدام به جاسازی و انباشت مقداری سوخت در جنگل های دریایی حرا کرده اند.
فرمانده پایگاه دریابانی سیریک اظهارداشت: اکیپی از مرزبانان سریع برای بررسی موضوع و برخورد با متخلفان به موقعیت شناسایی شده اعزام و موفق به کشف انباشت گازوییل شدند.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده، چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
انتقال سوخت قاچاق به خارج از کشور یکی از شگردهای قاچاقچیان سوخت در هرمزگان است که این کار بیشتر از طریق لوله گذاری از خشکی به ساحل ساحل صورت می گیرد.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.