به گزارش ایرنا، محمدرضا پوررجبی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این اسکله پس از انتقال به جزیره قشم در عمق 13 متری از بستر دریا در ساحل لافت قدیم نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با نصب آن، امکان پهلوگیری همزمان دو فروند شناور تفریحی با ارتفاع عرشه آزاد 120 سانتی متری فراهم می شود.
پوررجبی اضافه کرد: با توجه به طراحی عرشه غیرهمسطح این اسکله، پهلوگیری قایق تندرو نیز در کنار شناورهای تفریحی امکان پذیر است.
معاون فنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: برای ساخت این اسکله هفت میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.
پوررجبی وزن پل دسترسی این اسکله‌ (رمپ) را حدود 5 تن، طول آن را 200 سانتی متر با عرض 160 سانتیمتر و ارتفاع 130 سانتیمتر اعلام کرد .
وی خاطرنشان کرد: ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور به ارزش مجموع 52 میلیارد ریال و با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، از زمستان سال گذشته با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.
این مقام مسوول بیان داشت: تاکنون عملیات ساخت و نصب هفت فروند از این اسکله ها در مبادی گردشگری طبل، گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام و بندر تیاب در شهرستان میناب به پایان رسیده است.
استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره، افزون بر 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران شناخته می شود.
نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر دریایی را تجربه می کنند.
بیش از 17 میلیون نفر سفر دریایی در 11 ماه نخست امسال در بندرهای استان هرمزگان به ثبت رسیده که در همسنجی با سال گذشته 2 و 5 دهم درصد افزایش داشته است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.