به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت احوال هرمزگان شامگاه سه شنبه در مراسم بهره برداری از این واحد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: بیمارستان خلیج فارس بندرعباس یکی از بیمارستان های پرترافیک در مبحث ولادت است و روزانه مراجعان متعددی در این حوزه دارد.
فرزاد افشاری نژاد بیان داشت: راه اندازی واحد صدور شناسنامه نوزاد در بیمارستان خلیج فارس با رویکرد تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع در خدمات صورت گرفته و سبب رفاه و راحتی والدین و همچنین کاهش چشمگیر هزینه ها و سفرهای درون شهری خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین ماهیانه 920 نوزاد در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس متولد شده اند که این آمار نشان از اهمیت این بیمارستان در حوزه ثبت ولادت و مراجعه های مرتبط با شناسنامه دارد.
افشاری نژاد تصریح کرد: پارسال نیز 41 هزار ولادت در هرمزگان ثبت شد که از این شمار، حدود 15 هزار ولادت در بندرعباس بوده که 85 درصد نوزادان متولد شده در بندرعباس در بیمارستان خلیج فارس به دنیا آمده اند.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان بیان داشت: از این پس با راه اندازی واحد بیمارستانی صدور شناسنامه نوزاد در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، والدین می توانند با در دست داشتن گواهی ولادت نوزاد به این واحد مراجعه و بعد از انتخاب نام نوزاد، شناسنامه صادر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شناسنامه بعد از 24 ساعت به متقاضی در منزل و یا در بیمارستان تحویل داده می شود.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و تفاهم نامه منعقد شده با پست هرمزگان ، طی روزهای آینده شناسنامه های صادر شده در بیمارستان خلیج فارس به آدرس قید شده توسط والدین ارسال خواهد شد و دیگر نیازی به حضور مستقیم والدین برای دریافت شناسنامه نیست.
در تقویم رسمی کشورمان دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نام گذاری شده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.