به گزارش ایرنا، این طرح های در زمینه عمرانی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی است که برای ساخت و تکمیل آن ها در مجموع یکهزار و 14 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.
۱۵ فقره از این طرح ها مربوط به دستگاه های اجرایی، ۱۹ طرح ها مربوط به شهرداری، ۱۶ مورد در حوزه انرژی الکتریکی و ۱۸ طرح مربوط به بخشداری ها و دهیاری ها بوده است.
20 طرح آبرسانی به روستاها از خط انتقال سد کوچری به خمین نیز از دیگر طرح های بهره برداری شده با حضور استاندار مرکزی است.
بهره برداری از این طرح های عمرانی و اقتصادی در مجموع برای 140 نفر در خمین اشتغال مستقیم و 300 اشتغال غیر مستقیم فراهم می کند.
عملیات اجرایی 6 طرح خدماتی و اقتصادی نیز به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار مرکزی در خمین آغاز شد که برای این طرح ها 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
عملیات اجرایی مجتمع خدماتی، فرهنگی امام خمینی (ره) یکی از این طرح ها بود که به صورت نمادین با حضور استاندار مرکزی کلید خورد.
برای راه اندازی این مجتمع 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و آستان امام خمینی (ره) سرمایه گذاری می شود.
این مجتمع در مساحت 13 هزار و 833 متر مربع براساس معماری سنتی ایرانی اسلامی و با کاربری اداری، تجاری،خدماتی و فرهنگی ساخته می شود.
در این طرح 2 راسته بازار، فضای اداری، مجموعه فرهنگی شامل سینمای چهار بعدی، بازارچه سنتی، اتاق های تفریحی و اقامتی، رستوران، فضای سبز و مهمانسرا در نظر گرفته شده است.
بهره برداری از مجتمع تجاری فرهنگی امام خمینی(ره) اقدام موثری در راستای توسعه گردشگری شهرستان خمین در کنار بیت تاریخی امام راحل است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که 105 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.