به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در جشنواره استانی شعر غدیر، افزود: واقعه غدیر حامل مفاهیم و پیام تعیین کننده‌ای در مسئله ولایت پذیری است که باید این اصل اساسی در هر شرایطی صیانت شود.
وی ادامه داد: هنر و شعر بهترین زبان برای انتقال ارزش های انقلابی و اسلامی است و اهالی هنر به ویژه شاعران باید با خلق آثار فاخر و ارزشمند در حوزه ادبیات آیینی وظیفه خود را در این مسیر به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعتقادات و منش رفتاری و اخلاقی جوانان ایران اسلامی را نشانه گرفته اند و می طلبد هنرمندان وشعرای آیینی در راستای تقویت پایه های اعتقادی جوانان فرهنگ نسبت به ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی اضافه کرد: مودت و ارادت به اهل بیت(ع) در آثار شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ، مولوی، ناصرخسرو، سنایی غزنوی و فردوسی می درخشد و این مهم باید الگوی عملی و رفتاری شعرای کنونی نیز موج بزند.
امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی با چارچوب و اصول اسلامی فرصت مناسبی برای رشد شعر آیینی است و شعرا باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
وی گفت: آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می کند اخلاقمداری و توجه به ارزش‌های انسانی است و پایبندی به اصول اخلاقی باید در میان هنرمندان جامعه ایران زمین نهادینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: تبیین و اشاعه تفکر ولایی به عنوان عنصری کلیدی در اسلام، ضامن دین و نگهدارنده واجبات و مستحبات است و تشریح آن باید سرلوحه امور شعرا، هنرمندان، روحانیان و جامعه علمی کشور قرار گیرد.
در این آیین شعرای برگزیده استان مرکزی آثار خود را که در وصف امام علی(ع) و واقعه غدیرخم سروده بودند را برای حاضران خواندند.
در این آیین از 10 شاعر برتر استان مرکزی تجلیل شد.
شعرای استان مرکزی در 20 انجمن شعر سازماندهی شده اند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.