«ابوالفضل مرتضیان» روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: بودجه مصوب شهرداری 432 میلیارد ریال است که برای پیشبرد تمامی ماموریت های مدیریت شهری پاسخگو نیست.
وی گفت: کمتر از 30 درصد شهروندان خمین عوارض نوسازی، تخلفدر ساخت و ساز ا و سایر مطالبات شهرداری را پرداخت می کنند.
شهردار خمین گفت: همراهی مردم درپیشبرد اهداف مدیریت شهری ضروری است و با توجه به وظایف گسترده‌ شهرداری ها خوش حسابی شهروندان در برنامه ها کمک موثری می کند.
مرتضیان افزود: نبود منابع درآمد پایدار در تامین بودجه شهرداری ها سبب شده تا درآمدزایی این نهاد متکی به تراکم‌فروشی و هزینه‌های ناشی از پرداخت عوارض باشد.
وی گفت: از سویی کاهش مراجعه مردم برای پرداخت عوارض که ناشی از عوامل مختلف همچون تورم و نبود نقدینگی، بیکاری و درآمد محدود خانوارها است نیز سبب شده تا شهرداری‌ در روند اجرای طرح های عمرانی، تملک املاک و حتی خدمات رسانی مطلوب به شهروندان با مشکل مواجه شود.
وی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌های دولتی و شهروندان با تعامل و همکاری لازم بتوانند دیون خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.
شهردار خمین ادامه داد: با وجود افزایش درآمدهای هر سال شهرداری، شمار طرح های عمرانی و هزینه های این شهر آنقدر زیاد است که این درآمدها جوابگوی نیاز نیستند.
وی اظهارداشت: طرح های زیرساختی در حوزه شهری خمین در حال اجرا است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد و به تنهایی درآمد شهرداری نمی توانند هزینه آنها را تامین کند.
شهردار خمین ادامه داد: 38 طرح شهری امسال در این شهر در دست اجرا است که 2 مورد آن زیر بنایی است.
مرتضیان، طرح مجتمع نقش امام خمینی (ره)، مجتمع آفتاب، ایجاد خانه کودک و مادر، ساخت خانه کارگر، خیابان یادگار امام ، عملیات اجرایی خیابان 9 دی تا شهدای کمره و تکمیل ساختمان اداری از طرح های مهم امسال خمین بیان کرد.
شهردار خمین افزود: نخستین بار در استان مرکزی خانه کودک و مادر در پارک مدرس خمین ساخته می شود.
وی ادامه داد: در این پارک فضایی با امکانات رفاهی و تجهیزات مناسب برای مادران شیرده ایجاد خواهد شد و در هفته یک تا 2 روز خدمات روانشناسی در آن ارائه می شود.
شهردار خمین خاطرنشان کرد:به زودی خانه ویژه کارگران نیز در پارک ولی عصر(عج) خمین ساخته می شود تا با راه اندازی بانک اطلاعاتی و ثبت نیروی کار و تخصص های مختلف ارائه خدمات نیروی کار از طریق آن سامان بگیرد.
70 هزار نفر از 105 هزار نفر جمعیت خمین شهری است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.