به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در دیدار با رئیس و مسئولان بسیج اساتید کشور و استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: دشمنان نظام اسلامی برای تخریب اعتقادات معنوی جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده و دانشگاهی کشور برنامه ریزی کرده اند و باید دانشگاه ها باید برای این مهم برنامه های مدون تدوین کنند.
وی ادامه داد: تقویت توسعه فرهنگ دینی، بهره گیری از موازین قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع)، آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و حفظ ارزش های نظام اسلامی در دانشگاه ها ضروری است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: دانشگاه ها از کانون های اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و از گروه های مرجع اثرگذار در اشاعه تفکر و ارزش های انقلابی در کشور هستند و این نقش حیاتی همچنان باید پررنگ باشد.
وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب شتاب علمی کشور باید مسیر اصلی خود را بپیماید و این مهم نباید دستخوش برنامه های حاشیه ای به خصوص انتصابات در دانشگاه های کشور شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عملکرد 30 ساله گذشته دانشگاه آزاد اسلامی باید چراغ راه 30 ساله آینده این مراکز علمی باشد و تربیت نسل هایی کارآفرین، فناور و نقش آفرین در توسعه علمی کشور در دستور کار مسئولان دانشگاه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: مدرک گرایی در حوزه های علمیه و دانشگاه های سراسر کشور بزرگترین معضل جامعه علمی کشور است که برای اصلاح آن نیاز است بسیاری از ساختارها به روز رسانی شود و عمل گرایی در صحنه های مختلف کشور به خصوص اقتصادی، جایگزین مدرک گرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: دانشگاه آزاد بزرگترین و تاثیرگذار ترین کانون علمی کشور محسوب می شود و به همین دلیل باید کیفی گرایی و ترویج روحیه انقلابی گری در این کانون علمی با جدیت دنبال شود.
وی تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را پیش نیاز توسعه اقتصادی دانست و گفت: درحالی که چرخه علم وفناوری، مبنای بسیاری از موضوعات جامعه است، راهبری مسیر توسعه کشور نیز با مشارکت و تعامل همه جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی امکانپذیر است.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نیازسنجی یکی دیگر از وظایف مراکز علمی و به خصوص دانشگاه آزاد کشور است که باید به صورت علمی و کارشناسی این مهم در نقاط مختلف کشور اجرایی و ظرفیت های دانشگاه ها در جهت رفع این نیاز به کار گرفته شود.
وی یادآوری کرد: معنویت، مودت و حرکت در مسیر ارزش های والای انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب باید فضای دانشگاه های کشور را در بر گیرد.
یکصد هزار دانشجو در 83 دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.