به گزارش ایرنا، «مجتبی عالیخانی» عصر روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود: 30 فعالیت ویژه در راستای این قراردادها تعریف شده است و سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی محدودیتی در انعقاد قراردادهای مختلف با شهرداری های این استان ندارد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی اضافه کرد: آمادگی برای همکاری با شهرداری اراک در خصوص 50 دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری شده برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.
عالیخانی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی سازمانی درآمد هزینه است و هم اکنون 80 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی طلب دارد.
وی گفت: بودجه محقق سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی از 48 میلیارد ریال در سال 91 با حدود 10 برابر افزایش به 460میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی ادامه داد: بودجه مصوب امسال به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر از سال های گذشته و به مبلغ حدود 400 میلیارد ریال بسته شده که این رقم با فعالیت سازمان همیار بنیان این سازمان به بیش از 500 میلیارد ریال خواهد رسید و نگرانی در خصوص تحقق این بودجه وجود ندارد.
عالیخانی بیان کرد: 100 درصد سهام شرکت همیار بنیان مربوط به سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی است که فعالیت آن از سال 95 به منظور توسعه فعالیت های عمرانی شکل گرفته و با فعالیت این شرکت امکان انعقاد همزمان 6 قرارداد عمرانی وجود دارد.
وی گفت: سازمان همیاری های کشور برای اجرای فعالیت های پیمانکاری نیازمند دریافت گرید هستند که سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی در راستای گرفتن گرید از سامانه ساجات ( سامانه جامع تشخیص صلاحیت پیمانکاری) پیشرو است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی افزود: سازمان همیاری شهرداری های این استان جزو معدود سازمان همیاری کشور است که در زمینه راه سازی گرید سه و در زمینه ابنیه گرید پنج را دارد.
عالیخانی عنوان کرد: فعالیت های شهر جدید امیرکبیر یکی از قراردادهای مهم سازمان همیاری شهرداری های استات مرکزی است که قرارداد آن از سال 93 آغاز شده و تاکنون 120 هکتار فضا در این شهر آماده شده است.
وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی شهر جدید امیرکبیر به 80 درصد رسیده و قرارداد مسکن مهر این شهر امسال به اتمام می رسد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی ادامه داد: سه طرح مهم راه سازی در مسیرهای خمین - شهابیه، خمین - قورچی باشی و هزاوه - مرزیجران توسط سازمان همیار بنیان در دست اجرا است.
عالیخانی اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی فعالیت های خوبی در فرودگاه اراک داشته که با این فعالیت ها امکان تمام پراوزهای ایران به این فرودگاه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی هم در این نشست گفت: مقرر شده پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران در هلند توسط این شرکت ایجاد شود.
«مهدی جهانمیرزایی » افزود: قرارداد این مهم منعقد شده و مقرر شده 300 متر پاویون در اواخر دی ماه امسال توسط این شرکت در هلند ایجاد شود.
وی بیان کرد: حدود 40 عنوان برگزاری نمایشگاه تا پایان سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در نظر گرفته شده که تاکنون 11 عنوان آن برگزار شده است.
سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی از سال 70 بر اساس نامه مصوب وزارت کشور تاسیس شده و در تامین نیازمندی های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها فعالیت دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.