به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، « محسن شانقی » افزود: 74 دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب این گروه ها در روز عید قربان بر روند خدمات کشتار در محل کشتارگاه ها ی استان مستقر می شوند و به صورت رایگان به شهروندان نیز خدمات می دهند.
وی ادامه داد: محل استقرار گروه های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه ها، شبکه های دامپزشکی شهرستان ها است و گروه های سیار نیز به نقاط مختلف سرکشی دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF ) از دام به انسان به شهروندان توصیه می‌شود قبل از مصرف گوشت دام‌های قربانی آن را به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.
شانقی اظهار داشت: توصیه می شود از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند، خودداری شود.
وی گفت: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.