«احمد طهرانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع اعتبارات امسال خمین 366 میلیارد و 430 میلیون ریال است که تاکنون حدود 155 میلیارد ریال آن به دستگاه های مختلف این شهرستان تخصیص شده است.
وی اظهارداشت: از مجموع اعتبارات مصوب پارسال فقط 42 درصد تخصیص یافت در حالی که در پنج ماه امسال حدود نیمی از اعتبارات مصوب تخصیص یافته و این مهم روند اجرای طرح ها را شتاب داده است.
فرماندار خمین افزود: جذب اعتبارات در اولویت کار مسئولان خمین قرار دارد و تلاش می شود قبل از فرا رسیدن فصل سرما اعتبارات بیشتری به طرح های عمرانی تزریق شود.
طهرانی خمین گفت: اعتبارات مصوب اداراتی که موفق به جذب آن نشوند به دستگاههای دیگر تخصیص می یابد.
وی افزود: 142میلیارد و 988 میلیون ریال از اعتبارات خمین از محل 3 درصد نفت و گاز است که طبق الزامات قانون بودجه 50 درصد آن باید در بخش های محروم برای آبرسانی، راه ها و بهسازی روستایی و تکمیل فرستنده های رادیویی و تلویزونی و اف ام روستایی، اصلاح شبکه برق و برقرسانی به روستاها و بقیه در سایر طرح ها توزیع شود.
وی ادامه داد: اعتبارات استانی خمین نیز 41 میلیارد و 299 میلیون ریال است که طبق قانون بودجه هشت درصد برای بهسازی روستایی و اجرای طرح هادی و 10 درصد آن برای آبرسانی روستایی، یک درصد برای طرح های بسیج و بقیه برای سایر طرح ها توزیع شد.
فرماندار خمین گفت: سهم خمین از اعتبارات قانون متوازن و 2 ردیف اعتباری استانی 176 میلیارد و 355 میلیون ریال است که برای طرح های موثر در افزایش شاخص های حوزه آب، راه،گردشگری،بهداشتی، زیر ساخت های شهری، روستایی و ورزشی اختصاص یافته است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که با 105 هزار نفر جمعیت دارای 2 شهر،2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.