«غلامرضا ملکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طلب گندمکاران استان مرکزی در فصل برداشت امسال بابت خرید تضمینی محصول سه هزار و 510 میلیارد ریال است که تاکنون 46 درصد آن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 275 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی امسال از گندمکاران استان با قیمت 13 هزار ریال خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه خرید تضمینی این محصول به 300 هزار تن افزایش یابد.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 50 درصد هزینه خرید تضمینی گندم امسال در راستای تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و رفاه حال بهره برداران همزمان با خرید این محصول به آنان پرداخت شده است.
ملکی یادآور شد: بقیه طلب کشاورزان استان نیز حداکثر تا 2 ماه آینده پرداخت می شود.
27 مرکز خرید گندم امسال در استان مرکزی وظیفه خریداری محصول گندمکاران را برعهده دارند.
650 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوهای استان مرکزی وجود دارد که 300 هزار تن معادل مصرف حدود سه سال مردم استان ذخیره گندم در آن ها وجود دارد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.