« کیانوش امینی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهارهزار و 894 تماس امسال با خط مشاوره 1480 بهزیستی استان برقرار شده که تنها پنج درصد تماس کمک خواهان معادل 215 مورد متعلق به مردان بوده است.
وی اظهار داشت: بسیاری از مردان میل به اقتدار گرایی دارند و از شنیدن توصیه و نصیحت و پند دوری می کنند بنابراین نه خود از خدمات مراکز بهره مند می شوند و نه اجازه می دهند خانواده از مشاوره مراکز استفاده کند که باید به کمک کارشناسان برای حل این نقیصه چاره ای کرد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی تماس با مراکز غیرحضوری مشاوره فقط از طرف زنان انجام شود تعادل به هم می خورد و مشکلات به علت همکاری نکردن مردان دیرتر حل می شود بنابراین باید فرهنگ روابط خانوادگی را با مشاوره آشتی داد.
امینی افزود: مشکلات بین فردی، مشکلات زوج های جوان و تربیت فرزندان بیشترین فراوانی را در موضوعات تماس های مشاوران بهزیستی دارند.
وی اظهار داشت: متاهل ها بیشتر از امکان مشاوره استفاده می کنند و چهارهزار و 330 نفر از تماس گسرندگان امسال خط مشاوره 1480 مناهل بودند در حالیکه مجردها نیز معضلات عمیقی دارند که باید ریشه یابی و راهنمایی در خصوص آن ها صورت بگیرد.
امینی افزود: شمار تماس گیرندگان با مرکز مشاوره بهزیتسی در افرادی که تحصیلات کمتر دارند بیشتر است و به نظر می رسد که علت استقبالاین افراد ناکافی بودن اطلاعات و دانایی نسبت به رفع مشکلات خانوادگی است.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: روزانه به طور میانگین 110 تماس از سراسر استان در دو نوبت کاری صبح و عصر با خط مشاوره رایگان1480 انجام می شود و 11 مشاوره مرکز ارایه طریق می کنند.
امینی افزود: 17 هزار و 950 نفر سال گذشته با مرکز مشاوره 1480 بهزیستی استان مرکزی در موضوعات مختلف تماس گرفتند.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.