سید «حسن حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار اقامتگاه بومگردی در روستای «آبگرم»، یک اقامتگاه در روستای «مزور» و یک واحد نیز در«خورهه» از توابع محلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
وی ادامه داد: موافقت اولیه با راه اندازی این اقامتگاه ها صادر شده و به زودی با صدور مجوز دایر می شوند
حسینی اظهارداشت: راه اندازی هر اقامتگاه بوم گردی پنج فرصت شغلی مستقیم فراهم می کند و با راه اندازی این اقامتگاه ها در محلات 30 فرصت شغلی ایجاد می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: متقاضیان برای راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها یا با مرمت و نوسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به اقامتگاه بومگردی از تسهیلات یک میلیارد و 500 تا سه میلیارد ریالی برخوردار می شوند.
حسینی بیان کرد: برای ساخت اقامت گاههای بومگردی و تغییر کاربری خانه های روستایی، تسهیلات کم بهره 6 درصدی بدون محدودیت پرداخت می شود.
وی گفت: تاکنون اقامتگاه بومگردی در محلات راه اندازی نشده ولی در منطقه نمونه گردشگری بیش از 40 خانه روستایی به خانه مسافر تغییر کاربری شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: پنج طرح خانه مسافر پارسال توسط بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری محلات با اخذ مجوز تغییر کاربری شد.
حسینی افزود: زیر ساخت های آب، برق و راه دسترسی آسان در این منطقه فراهم است و سرمایه گذاران می توانند با کسب مجوز لازم با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های لازم اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کنند.
وی عنوان کرد: 50 واحد اقامتی 20 نفره در تابستان امسال برای ارائه خدمات و اسکان مسافران و گردشگران در مجاور چشمه های آبگرم محلات ساماندهی شده و عوامل خدمات رسان و امدادی در آن ها مستقر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: هتل آبگرم با ظرفیت اسکان و خدمات رسانی 100 نفر پس از تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی در این منطقه پرتردد در تعطیلات تابستانی خدمات رسانی می کنند.
حسینی افزود: 15 استخر و چشمه شنا در آبگرم محلات با امکانات و کنترل بهداشتی نیز مورد استفاده گردشگران است.
محلات با چشمه های آب درمانی از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و یکی از قطب های گردشگری سلامت کشور محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.