به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در 40 سال اخیر به دفعات از آرمان های نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان حراست کرده و در شرایط کنونی نیز با مقاومت و بصیرت دشمنان را نامید می کند.
وی ادامه داد: هر ملت آزاده و ظلم ستیزی می تواند با الگوی مقاومت، از کیان خود دفاع کرده و دشمن را در نفوذ به خاک خود نا کام بگذارد، بنابراین در چنین شرایطی که شرق و غرب عالم علیه ایران اسلامی متحد شده اند الگوی مقاومت و ایثار باید سرلوحه امور آحاد جامعه به خصوص مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: مردم و مسئولان با مقاومت در برابر فشارهای دشمنان، وحدت و همدلی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های اقتصادی می توانند کشور را در مسیر توسعه قرار داده و با کار و تلاش شبانه روزی در بسیاری ازنیازها به خودکفایی برسند.
وی گفت: مردم و مسئولان باید تحریم های استکبارجهانی را فرصتی برای بالندگی، توسعه همه جانبه و اقتدار اقتصادی و سرمایه ای کشور دانسته و با تمام وجود در این مسیر مجاهدت و تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید هم باید در همین راستا برنامه های کاربردی و کارشناسی تدوین کرده و با استفاده از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و خدماتی زمینه ایجاد اشتغال و توسعه کشور را فراهم کند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی روزهای گذشته دولت در راستای ساماندهی نرخ ارز پاسخ مثبت داد و این مهم فعالیت صادرکنندگان را تا حدود زیادی تسهیل کرد، بنابراین می توان با راهبردهای کارشناسی و اقدام انقلابی و جهادی مشکلات را گره گشایی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم را یکی دیگر از وظایف دولت عنوان کرد و گفت: ملت نباید در تهیه نیازهای ضروری و واجبات خود از قبیل دارو و خوراک با مشکل مواجه شوند.
وی در خصوص 21 مرداد و روز صنایع کوچک نیز گفت: توسعه شهرک های صنعتی و صنایع کوچک به عنوان نیروی زود بازده اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار باید با جدیت در این استان پیگیری شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: دولت نیز باید با سیاست های تشویقی از قبیل بخشودگی های مالیاتی نسبت به ترغیب سرمایه گذاران در این راستا اقدام کند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند درخواست ها و نیازهای آحاد جامعه را با متانت پاسخ دهند و دستگاه قضایی نیز باید با احتکارکنندگان مواد غذایی با جدیت برخورد کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آرامش، امنیت، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه را عامل پیروزی ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص یکم ذی الحجه و سالروز ازدواج امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) نیز گفت: ازدواج به موقع جوانان در اسلام به قدری اهمیت دارد که فراهم کردن زمینه‏های آن در قرآن کریم، وظیفه همگانی معرفی شده است.
امام جمعه اراک بیان کرد: ازدواج نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،اخلاقی و امنیتی جامعه دارد و موجب افزایش همت، غیرت واحساس مسئولیت در افراد می شود.
وی، بالارفتن سن ازدواج را از آفات جامعه دانست و گفت: در صورت حذف تجملات و هزینه های غیر ضروری در این امر مقدس می توان نرخ ازدواج و در نهایت باروری را در جامعه افزایش داد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: نرخ متوسط باروری هر زن 2 و هشت دهم درصد است اما، امروز نرخ زادو ولد در جامعه بسیار پایین است، در صورتی در نقاط مرزی این مهم هر روز بالاتر می رود و بدون شک جامعه ایران اسلامی در آینده با مشکل مواجه می شود، بنابراین مقدمات ازدواج آسان و در نهایت زادو ولد باید از سوی مسئولان و خانواده ها در جامعه افزایش یابد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.