به گزارش ایرنا، «سیدعلی آقازاده» عصر چهارشنبه در جریان گفت و گوی تلفنی با همشهریان از طریق سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم با دولت) در محل استانداری مرکزی، افزود: این میزان اشتغالزایی اگر چه نقش مهمی در حل مشکل بیکاری دارد اما کافی نیست و باید ایجاد 50 تا 60 هزار فرصت شغلی جدید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت همه جانبه از صنایع کوچک و بزرگ استان گام های مهمی در تامین اشتغال جوانان برداشته اما همچنان تعداد قابل توجهی از جوانان استان مرکزی بیکار هستند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: حل مشکل اشتغال نیازمند جذب سرمایه گذار در همه بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: منابع دولت برای توسعه عرصه های اشتغال و تولید به تنهایی کافی نیست و سیاست راهبردی دولت در این امر بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سایه حمایت هدفمند از آنان است.
آقازاده ادامه داد: بر اساس آمار اداره کل بازرسی استانداری در برنامه های پیشین گفت و گوی تلفنی با مردم، بخش عمده ای از درخواست هایی که مرتبط با دستگاه های حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بوده است برآورده شده اما در زمینه اشتغال هنوز توفیق چندانی حاصل نشده که این مهم نیازمند رسیدگی جدی مسئولان است.
وی بیان کرد: ارتباط مستقیم با مردم و پیگیری مشکلات آحاد جامعه یکی از وظایف مهم مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عصر امروز 25 نفر از شهروندان استان مشکلات و درخواست های خود را از طریق گفت و گوی تلفنی سامانه سامد با استاندار مرکزی در میان گذاشتند.
گلایه از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی، تنگناهای تسهیلات اشتغالزایی و درخواست فرصت شغلی مهمترین درخواست ها از استاندار مرکزی بود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.