به گزارش ایرنا،‌ «سید علی آقازاده» عصر روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرندیه،‌ گفت: این شهرستان ها به دلیل نزدیکی به پایتخت و بهره مندی از زیرساخت های صنعتی و محورهای مواصلاتی مناسب امکان جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی را دارند.
وی افزود: برخورداری از منابع آب و خاک غنی دیگر مزیت زرندیه است که امکان فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی و به خصوص صنعت گلخانه ای را فراهم کرده و اکنون نیز پیشرفت های چشمگیری در این بخش حاصل شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: حضور حلقه مدیران استان مرکزی به طور مستمر در زرندیه و ساوه تکلیف است چرا که این مناطق کانون توسعه را در قلب خود دارند و باید به صورت ویژه مسایل و مشکلات آن بررسی شود.
آقازاده تاکید کرد: مدیران کل دستگاه های استان مرکزی باید چالش های تولیدکنندگان در شهرستان های زرندیه و ساوه را با توجه به اینکه در بخش های صنعتی و کشاورزی با استقبال مناسبی از سوی بخش خصوصی مواجه هستند،پی بگیرند.
وی افزود: مشکلات و موانع پیش از طرح در ستاد اقتصادی استان باید‌ در کارگروه های تخصصی واکاوی و با دقت نظر و کارشناسی راهبردهای حل چالش ارائه شود.
آقازاده گفت: مستندات، سوابق و مکاتبات در خصوص موضوعای ستاد اقتصاد مقاومتی باید با حساسیت رصد شود تا نتایج مناسب و عینی برای تسهیل امور و تقویت حضور سرمایه گذاران حاصل آید.
وی، بر لزوم توجه و حمایت دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات طرحه سرزمین ایرانیان زرندیه تاکید کرد و افزود: آورده متقاضیان بخش خصوصی برای این طرح سنگین است و باید امور آن تسهیل شود.
استاندار مرکزی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در اقتصاد کشور اهمیت و جایگاه خاصی دارند و مسئولان وظیفه دارند که از آنان حمایت به عمل آورند زیرا رمز موفقیت اقتصادی دولت ها حمایت اصولی از بخش خصوصی و حذف قوانین بازدارنده است.
وی ادامه داد: موانع قانونی و حذف پیچیده اداری از مسیر سرمایه گذاران باید کنار زده شود.
استاندار مرکزی همچنین بر لزوم چالاک سازی نهادهای متولی دولتی در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار با خود تولید ثروت و اشتغال به استان می اورد و نباید اجازه داد که ضعف قوانین برای متقاضیان بخش خصوصی دلسردی ایجاد کند.
بازدید از شرکت های رکن سوله و کشت و صنعت فصیح در خشکرود و دیدار با فعالان سیاسی،‌ فرهنگی‌‌، اجتماعی و سازمان های مردم نهاد زرندیه از برنامه های دیگر سفر یک روزه استاندار مرکزی به این شهرستان بود.
زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت در شرق استان مرکزی واقع شده و از قطب های مهم صنعت و تولید پسته این استان است.
4896/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.