« مهناز کاشی » روز یکشنبه در حاشیه نشست آموزشی اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه تعهد شده اشتغال این نهاد حمایتی امسال 50 هزار و 477 فرصت شغلی است.
وی اظهار داشت: 11 هزار میلیارد ریال منابع مالی امسال در راستای تحقق فرصت های شغلی مددجویان بهزیستی کشور تخصیص شده است.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: 6 هزار میلیارد ریال از این منابع مالی اشتغالزا به صورت قرض الحسنه و پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.
کاشی گفت: سهمیه ایجاد شغل برای مددجویان بهزیستی کشور در سال گذشته 47 هزار و 619 اشتغال بود که 56 هزار و 677 فرصت شغلی محقق شد.
وی افزود: اعتبار اشتغالزایی سال گذشته بهزیستی کشور 9 هزار میلیارد ریال بود که پنج هزار و 250 میلیارد ریال آن از منابع بانکی به صورت قرض الحسنه جذب شد.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی عنوان کرد: این نهاد حمایتی نیازمندی جامعه هدف را شناسایی و اولویت بندی کرده است و راهبردهای جدی در آموزش مهارت های شغلی و کسب و کار ارائه می کند.
کاشی گفت: خدمات بهزیستی در حوزه تسهیل امور و توانمندسازی حوزه اجتماعی به سرپرست خانوار، زنان در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی، فرزندان زنان سرپرست خانوار و در حوزه توانبخشی به معتادان بهبود یافته، افراد آلوده به ایدز، هپاتیت و معلولان ذهنی و جسمی - حرکتی است.
وی یادآور شد: تثبیت اشتغال مددجویان جامعه هدف را از اولویت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و در این راستا مددجویان به صورت هدفمند برای ایده های اشتغال آماده می شوند و دریافت تسهیلات با موفقیت همراه می شود.
در این نشست روسا بهزیستی و کارشناسان اشتغال و کارآفرینی با شیوه های نوین تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مددجویان این نهاد حمایتی آشنا شدند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.