به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز یکشنبه در آیین آغاز طرح آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وظیفه دارد این مطالعات را در دستور کار قرار داده و تامین نیمی از هزینه های آن از سوی شرکت عمران و نیمی دیگر از سوی استانداری مرکزی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: اعمال سیاست های تشویقی برای استقبال مردم از شهر جدید امیرکبیر در دستور کار است و دستگاه های اجرایی باید در تامین زیرساخت ها و امکانات اولیه این شهر مشارکت گسترده داشته باشند.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: 2 باب مدرسه در شهر امیرکبیر ساخته شده که مدرسه دوره متوسطه این شهر با وجود نام نویسی 50 دانش آموز از تجهیزات لازم برخوردار نیست که اداره کل آموزش و پرورش استان باید در اسرع وقت نسبت به تامین تجهیزات آن اقدام کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر امیرکبیر در مجاورت ریل راه آهن سراسری شمال به جنوب قرار دارد، اداره کل راه آهن اراک وظیفه دارد بستر لازم را برای ایجاد یک ایستگاه در این شهر فراهم کند.
زندیه وکیلی بیان کرد: محل تصفیه خانه شهر امیرکبیر در 9 کیلومتری شمال آن جانمایی شده اما با وجود محدودیت منابع امکان ساخت فراهم نیست، بنابراین شرکت آبفای استان مرکزی می بایست به صورت موقت مکانی نزدیکتر به شهر را برای ایجاد تصفیه خانه جانمایی کرده و پساب فاضلاب شهر را برای آبیاری فضای سبز عمومی و منازل ساکنان هدایت کند.
وی گفت: یکهزار و 131 واحد مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر ساخته شده که 538 واحد به متقاضیان تحویل و 150 خانوار نیز در این شهر ساکن شده اند و در صورت تامین زیرساخت های لازم به خصوص آب، خانوارهای بیشتری در این شهر ساکن می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی کمبود آب را از مشکلات شهر امیرکبیر عنوان کرد و گفت: 25 لیتر بر ثانیه آب برای این شهر تامین شده که آن می توان نیاز بیش از 30 هزار نفر را در شهر جدید امیرکبیر تامین کرد.
وی با بیان اینکه ساختمان آتش نشانی و پاسگاه انتظامی شهر جدید امیرکبیر آماده بهره برداری است، افزود: عملیات اجرایی ساختمان درمانگاه امیرکبیر نیز به پایان رسیده و از دانشکده علوم پزشکی انتظار می رود نسبت به تجهیز و تامین پزشک مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: اعزام پزشک در شهرها، شهرک ها و روستاها از سوی این نهاد بر اساس سطح بندی جمعیتی است که در شرایط کنونی به شرط تجهیز درمانگاه می توان یک روز در هفته پزشک به این درمانگاه اعزام کرد.
دکتر «حسن طاهر احمدی» اضافه کرد: در صورتی که جمعیت شهر امیرکبیر به 2 هزار و 500 نفر برسد می توان یک پایگاه سلامت و درقبالسکونت جمعیت پنج هزار نفر می توان مرکز جامع سلامت در این شهر ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نیز گفت: عملیات آبرسانی شهر امیرکبیر آغاز شده است و تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
«عزت الله آمره ای» افزود: تمامی لوله ها و تجهیزات لازم این طرح تهیه شده و در محل اجرای طرح آماده به کارگیری است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی، اعتبار لازم برای این طرح را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح 25 تا 30 لیتر آب بر ثانیه برای شهر امیرکبیر تامین می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز گفت: 600 دستگاه کنتور برق در منازل شهر امیرکبیر به نام شرکت عمران نصب شده که ساکنان باید برای به نام کردن آن ها اقدام کنند.
«محمد الله داد» افزود: برنامه های توسعه شهر امیرکبیر تا افق 1405 دیده شده و برای پیشبرد اهداف شرکت توزیع برق استان باید مکانی برای پست فوق توزیع و همچنین ساختمان امور برق در آن دیده شود.
وی اظهار داشت: شهر امیر کبیر به لحاظ تابش خورشید و همچنین وزش باد ظرفیت مطلوبی را در استفاده از انرژی های تجدید پذیر دارد که می توان در این خصوص برنامه ریزی کرد.
سرپرست شرکت عمران شهر امیرکبیر نیز در این نشست گفت: مرحله نخست تاسیس این شهر با هزار و 331 واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده که تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اسکلت بندی 450 واحد نیز انجام شده است.
«فرامرز طهماسبی» افزود:تاکنون 538 واحد مسکونی شهر امیرکبیر تحویل شده و 150 خانوار نیز در آن سکونت دارند.
وی عنوان کرد: طرح مسکن مهر شهر امیرکبیر تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری است که در این راستا 2 باب مدرسه، مسجد، بازارچه، آتش نشانی و پاسگاه انتظامی نیز آماده شده است.
طهماسبی بیان کرد: برای تکمیل طرح مسکن مهر شهر امیرکبیر 62 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این در شرایطی است که شرکت عمران بیش از 50 میلیارد ریال از متقاضیان طلب دارد و در صورت پرداخت بخش عمده ای از مشکلات اعتباری شرکت حل می شود.
مطالعات و مکان یابی شهر امیرکبیر به وسعت 600 هکتار از سال 74 آغاز شد و طرح های عمرانی آن نیز از سال 91 کلید خورده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.