به گزارش ایرنا، سردار «کیومرث عزیزی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: مدتی قبل در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی توسط فردی ناشناس داشت که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی مدتی قبل از طریق یک ربات تلگرامی با عنوان رفع ریپورت اکانت تلگرام و ربات همدم یاب استفاده کرده و اطلاعات حساب شخصی به سرقت رفته که در پی آن از حساب این فرد به صورت غیرمجاز برداشت شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در روند تحقیقات تخصصی مشخص شد که اعضای این باند هکری، برای پولشویی و فرار از قانون از شگردهای بسیار پیچیده ای استفاده می کنند اما با تلاش های ویژه سرنخ هایی از اعضای این باند به دست آمد.
سردار عزیزی عنوان کرد: چهار نفر از اعضای این باند هکری که در 2 استان کشور سکونت داشتند، شناسایی و پس از گرفتن نیابت از مقام قضایی در عملیات های جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه استفاده می کردند از آنان کشف و ضبط شد.
وی گفت: اعضای این باند پس از سرقت اطلاعات سه هزار و 870 حساب بانکی، پنج میلیارد و 400 میلیون ریال از حساب‌های مختلف افراد به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
سردار عزیزی، از شهروندان خواست: فریب ترفندهای کلاهبرداری و تبلیغات دروغین در شبکه های اجتماعی را نخورند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.