به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در نشست ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان مرکزی افزود: محور فعالیت شهرک‎های صنعتی باید حول تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: زیرساخت های صنعتی مطلوبی در استان مرکزی فراهم شده که باید از آن ها در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی استان و کشور استفاده شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: شهرک صنعتی جدید در اراک با توجه به هزینه سنگین ایجاد زیرساخت های لازم از قبیل آبرسانی، برق، گاز، ایجاد راه های دسترسی نیاز نیست بلکه باید از ظرفیت های کنونی با برنامه ریزی اصولی بهترین بهره گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: توسعه شهرک صنعتی خیرآباد اراک می تواند جایگزین مناسبی برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در این منطقه صنعتی باشد.
وی اضافه کرد: افرادی که در شهرک ها و نواحی صنعتی استان زمین خریداری کرده اند اما فعالیت اقتصادی در آن رونق نگرفته باید این املاک را واگذار کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مشکلات صنایع با افزایش کیفیت در تولید، اصلاح قیمت گذاری و اقدامات پژوهشی منطبق با نیازها قابل حل است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: صنایع موجود در نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی و اراک نمونه کاملی از توانمندی و ظرفیت های ارزشمند حوزه تولید هستند که در صورت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها می توانند آهنگ توسعه کشور را سرعت بخشند.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت:32 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از زمین های آن ها واگذار نشده است و باید با ساماندهی مناسب به سرمایه گذاران متقاضی واگذار شود.
«سیدعلی آقازاده» اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی استقرار منطقه ویژه اقتصادی در این شهر را دنبال می کنند، توسعه شهرک صنعتی خیرآباد برای این منظور باید در دستور کار قرار گیرد.
وی یادآور شد: شهرک صنعتی خیرآباد اراک به دلیل استقرار در مجاورت بزرگراه اراک - تهران و راه آهن جنوب - شمال بیش از دیگر شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی مورد توجه سرمایه گذاران است و انجام نیاز سنجی اصولی به منظور ایجاد امکانات و تقویت و تکمیل زیرساخت های این شهرک صنعتی ضروری است.
استاندار مرکزی افزود: سیاست کلیدی دولت در امر اشتغالزایی رونق و حمایت از صنایع کوچک و کارگاه های زودبازده است و برنامه های استان در این راستا باید با درایت، هدفمندی و نظارت پیوند بخورد تا نتیجه مطلوب حاصل آید.
بیش از 14 هزار نفر در یکهزار و 700 واحد صنعتی در 32 شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.