به گزارش ایرنا «کامران مدنی » روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش همگانی خمین افزود: این مسابقات بر اساس فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر رفع محرومیت شطرنج و حضور ورزشکاران خارجی در ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی تاکید کرد: حضور ورزشکارانی از سراسر جهان در این مسابقات پاسخ کوبنده ای به دشمنان نظام است که سعی دارند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند.
رئیس هیات شطرنج استان اظهار داشت: پیش بینی می شود 10 کشور در دومین دوره از مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب شرکت کنند.
وی اظهارکرد: شطرنج این استان با توجه به جمعیت و امکانات در جایگاه هشتم کشور قرار دارد و استان های مازنداران، گیلان، تهران، اصفهان و فارس به دلیل برخورداری از جمعیت و امکانات بیشتر در رتبه های برتر قرار دارند.
رئیس هیات شطرنج استان مرکزی گفت: استان مرکزی از نظر داور بین المللی، تعداد مربی و میزبانی مسابقات شطرنج در رتبه های سوم تا چهارم کشور قرار دارد.
وی با اشاره به حضور یک هزار شطرنج باز در استان تاکید کرد: وجود یک داور بین المللی، چهار داور فدراسیون جهانی شطرنج، یک مربی بین المللی و 200 مربی این استان را در جایگاه مناسبی قرار داده است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: فتوای امام راحل در سال 1367 درباره حرام نبودن شطرنج نشان از درایت ایشان بود.
«احمد طهرانی» افزود: دومین دوره مسابقات جام آفتاب به دلیل کسب تجربه لازم درسال قبل باید با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.
وی تاکید کرد: این شهرستان از نظر برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین المللی ظرفیت بالایی دارد و برگزاری مسابقات سراسری دانش آموزی در سال گذشته گویای این توانمندی است.
سرپرست ورزش وجوانان خمین نیزدر این نشست گفت: در اولین دوره مسابقات جام آفتاب 11 کشور مختلف حضور فعال داشتند.
« سعید امجدی» افزود: سال گذشته به نفرات برتر 10 هزار دلار جایزه تعلق گرفت و امسال این جوایز با نرخ دولتی ارز به 450 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب در فاصله 61 کیلومتری اراک و دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.