علیرضا جلالوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و 970 تن از این دانه های روغنی خریداری شده به واحدهای روغن کشی ارسال و 900 تن این محصول نیز در انبارهای شرکت تعاون روستایی استان ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: این میزان کلزا در سال زراعی جاری توسط هشت مرکز با نرخ تضمینی 28 هزار ریال خریداری شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی یادآور شد: خرید تضمینی کلزا با مباشرت اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی این استان از خردادماه آغاز و و تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد.
جلالوندی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: سیلوی 10 هزارتنی شرکت تعاونی روستایی استان مرکزی در شهرستان شازند به بهره برداری رسیده که سازه آن از نوع فلزی است و سه کندو ذخیره سازی گندم به صورت مکانیزه دارد.
وی گفت: ۳۵ میلیارد ریال از محل سرمایه داخلی شرکت تعاون روستایی استان مرکزی برای ساخت سیلوی شازند هزینه و این سازه در مدت سه ماه ساخته شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی یادآور شد: با بهره برداری از این سیلو ظرفیت ذخیره سازی گندم شرکت تعاونی روستایی استان به 20 هزار تن افزایش یافت.
جلالوندی افزود: ساخت سیلوی 25 هزار تنی شهر میلاجرد و سازه ذخیره 10 هزار تنی چهارچشمه خمین به منظور جلوگیری از حمل محصول گندمکاران به شهرستان های مختلف و جلوگیری از نگهداری محصول گندم در فضاهای روباز در دستور کار شرکت تعاون روستایی استان قرار دارد.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 60 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 32 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.