به گزارش ایرنا، سعید فرخی روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: قیمت عرضه گوشت مرغ در روزهای اخیر افزایش داشته و به هرکیلوگرم 93 هزار ریال رسیده است که در راستای کاهش قیمت و حمایت از مصرف کنندگان توزیع مرغ منجمد از دهم مرداد ماه جاری در استان انجام می شود.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در توزیع گوشت گرم وارداتی در استان مرکزی به وجود آمده ، می طلبد که پیگیری های لازم توسط دستگاه های ذیربط برای رفع این مشکل در استان انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی، از تشکیل ستاد مقابله با احتکار و گران فروشی در استان خبر داد.
فرخی اظهار داشت: راهبری این ستاد در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت است و با هرگونه گران فروشی و احتکار کالا مقابله می شود.
وی با یادآوری ایجاد نمایشگاه پاییزه فروش محصولات غذایی در بیستم شهریورماه امسال، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه باید توزیع کالاهای ایرانی و مورد نیاز مردم در آغاز سال تحصیلی جدید در دستور کار اتاق اصناف استان مرکزی قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به ذخیره سازی یک میلیون و 700 هزار کیلوگرم انواع نهاده های دامی و 2 میلیون و 500 هزار کیلوگرم ذرت و سویا هیچ نگرانی در زمینه تامین این محصولات در کشور وجود ندارد.
مجید آنجفی افزود: حمل نهاده های دامی، ذرت و سویای مورد نیاز دامداران و مرغداران از بنادر جنوب کشور به استان مرکزی در حال انجام است و تولید این محصولات به صورت معمول در حال انجام است.
وی ادامه داد: 170 واحد دامداری فعال در زمینه تولید شیر در استان مرکزی وجود دارد و سالانه 320 هزار تن شیر توسط آن ها تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 50 درصد شیر تولیدی این واحدها در استان مصرف می شود و مازاد آن در اختیار سایر استان های کشور قرار می گیرد.
آنجفی یاد آور شد: افزایش قیمت نهاده ها، رشد صادرات، فضاسازی های روانی و افزایش 30 تا 40 درصد قیمت جهانی شیر از مهمترین عوامل بالا رفتن قیمت این محصول در استان و کشور است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 60 درصد مردم شهرستان اراک و 80 درصد مردم سایر شهرستان ها در استان مرکزی شیر سنتی مصرف می کنند.
جمشید زند، از آمادگی اتاق اصناف استان مرکزی برای تشکیل سه نمایشگاه ضیافت، پاییزه و بهاره امسال در شهرستان اراک خبر داد و افزود: این نمایشگاه ها با جمع آوری سایر نمایشگاه های فروش و با هدف افزایش رفاه مردم این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: عرضه کالاهای ایرانی و واحدهای تولیدی استان مرکزی در این نمایشگاه ها در دستور کار اتاق اصناف استان مرکزی قرار دارد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.