رئیس شورای شهر اراک در نطق پیش از دستور خود بازگشت سپنتا نیک نام به شورای شهر یزد را یک عمل اصلاح طلبانه که موجب ایجاد همبستگی ملی شده است خواند.

به گزارش ایلنا از اراک کاوه فلک افلاکی در نطق پیش از دستور خود گفت: سپنتا نیک نام عضو زرتشتی شورای شهر یزد و داستان حضور او در شورا یکی از مباحثی است که در تاریخ ایران همیشه ثبت می شود؛ اختلاف نظر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان درباره ماده 8 قانون شوراها حضور وی را در هاله ای از ابهام قرار داده بود.

 وی افزود: سپنتا نیک نام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد نخستین بار سال 92 به عضویت در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد انتخاب شد و در سال 96 با 22 هزار رای بار دیگر انتخاب شد، با شکایت یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات  در شعبه 43 دیوان عدالت اداری در حکمی عضویت نیکنام  به دلیل مسلمان نبودن تعلیق شد، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام در   هفته گذشته با رای به اصلاح قانون انتخابات شوراها و مصوبه‌ای را که عضویت اقلیت های مذهبی در شوراها را تایید می کند را تایید و زمینه بازگشت سپنتا نیک نام را به شورای شهر یزد فراهم کرد.

وی عنوان کرد: مساله سپنتا نیک نام را باید به عنوان یک رفتار اصلاح طلبانه موفق ارزیابی کرد که با وجود تنگناهای قانونی در کشور بازهم نشان داده شد اصلاحات تدریجی تنها مسیری برای بهبود وضعیت کشور در حوزه های مختلف است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.