محمد تقی آبایی هزاوه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 458 فرصت شغلی امسال این استان در سامانه رصد به ثبت رسیده و 747 شغل نیز از طریق 17 مرکز کاریابی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: شمار زیادی از اشتغال ایجاد شده امسال هنوز در سامانه رصد به ثبت نرسیده که انتظار است دستگاه های اجرایی در این راستا تلاش ویژه ای به کار گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس اعلام گزارش نیروی کار مرکز آمار، نرخ بیکاری این استان در بهار امسال به هشت و هشت دهم درصد رسیده در حالیکه این شاخص در بهار پارسال هفت و چهار دهم درصد بود.
آبایی هزاوه اظهار داشت: استان مرکزی در سه سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد اما بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار امسال رتبه پنجم کشور را داراست و پایین ترین نرخ بیکاری کشور با هفت و یک دهم درصد مربوط به استان سمنان است.
وی عنوان کرد: نرخ مشارکت استان مرکزی در بهار امسال به 34 و نیم درصد رسیده در حالیکه این نرخ در پارسال 33 و هشت دهم درصد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تلاش ها در این استان برای افزایش اشتغال در نقاط شهری و روستایی به کارگرفته شده و تاکنون قدم های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.