فتح الله حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این همایش با حضور نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، 12 معاون وزیر از وزارتخانه های مختلف و 31 مدیرکل دفاتر اجتماعی های استانداری های کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: این همایش با هدف بررسی چگونگی بروز انواع آسیب های اجتماعی، عوامل موثر بر پیشگیری و یا کنترل و ارائه راهکارهای کاربردی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با بهره گیری از کارشناسان زبده وزارتخانه های مختلف انجام می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و ملت ایران اسلامی است، مسئولان باید برای پیشگیری و کنترل این مهم برنامه های کاربردی تدوین کنند.
وی اضافه کرد: اگر چه مقابله با آسیب های اجتماعی در هر نقطه از کشور نیازمند برنامه ریزی مجزا و هدفمند است، اما برپایی همایش های کشوری با هدف تبادل تجربه و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف استان های مختلف انجام می شود.
حقیقی اظهار داشت: برنامه های مشاوره ای پیش از ازدواج با جدیت در استان مرکزی دنبال می شود و بر این اساس میزان طلاق از ابتدای امسال تا کنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است‌.
حقیقی افزود: برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری با مشارکت 90 دستگاه اجرایی تدوین شده و بیش از 500 مدیرکل و معاون مدیر کل این برنامه کاربردی را امضا کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: شرح وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی ارسال شده و نظارت هر چه بیشتر در جهت حسن انجام وظایف نیز برنامه ریزی شده است.
وی یادآوری کرد: علاوه بر برنامه ریزی های کارشناسی در جهت ایجاد اشتغال در نقاط مختلف استان، آیین نامه به کارگیری نیروهای بومی در بخش های صنعتی، معدنی و خدماتی نیز به فرمانداری ها ابلاغ شده است.
استان مرکزی یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.