به گزارش ایرنا احمد طهرانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی یادواره یک هزار شهید و سرداران خمین افزود: برگزاری یادواره شهدا ضامن ماندگاری انقلاب اسلامی و معنویت در جامعه است.
وی اظهار داشت: تکریم شهدا و ایثارگران، یک رسالت الهی و تعهد اجتماعی است و امروز امنیت و اقتدار پایدار نظام اسلامی مورد توجه قدرتمندان جهان است.
طهرانی ادامه داد: با وجود ایجاد شبهه در افکار عمومی به ویژه میان نسل جوان، برگزاری یادواره شهدا سبب آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با سیره شهدا می شود.
وی گفت: یادواره یک هزار شهید خمین با محوریت شهدای ورزشکار یازدهم مرداد در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می شود.
طهرانی افزود: این یادواره مقدمه برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است و به منظور برگزاری باشکوه این آیین، 11 کمیته تشکیل شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: بیش از 235 هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
مرتضی امیدی با اشاره به تقدیم هشت شهید ورزشکار از خمین به نظام اسلامی افزود: با جمع آوری اطلاعات شهدای ورزشکار کتاب جامعی از آنها در دست تالیف است.
وی ادامه داد: از هشت شهید مدافع حرم اراک، 6 شهید از ورزشکاران مطرح کشور و استان مرکزی هستند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: یادواره های شهدا با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی یک هزار شهید، 2 هزار و 500 جانباز و 90 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.